۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۱۰۲۹۸
با سخنرانی رییس جمهور؛

کنگره بین المللی سبط النبی در تهران آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با حضور در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) سخنرانی می کند.
کنگره سبط النبي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری کنگره سبط النبی(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) سخنرانی می کند.

 

کنگره بین‌المللی سبط النبی(ع) فردا اول تیر با حضور و سخنرانی رئیس جمهور و 74 میهمان خارجی از 33 کشور جهان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز به کار می کند.

 

بعد از ظهر اول تیر و صبح روز دوم تیر ماه مقالات برگزیده در چهار کمسیون ارائه می شود، کمسیون اول با عنوان سیره فردی و خانوادگی امام حسن مجتبی(ع) به ریاست دکتر صادق آئینه وند، کمسیون دوم با عنوان نقد و بررسی شبهات در مورد امام حسن(ع) به ریاست آیت الله حسینی جلالی، کمسیون سوم با عنوان سیره سیاسی ـ اجتماعی و مدیریتی امام حسن مجتبی(ع) به ریاست آیت الله محمد هادی غروی و کمیسیون چهارم  با عنوان سبک زندگی امام حسن(ع) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید منذر حکیم است.

 

مراسم افتتاحیه این کنگره صبح یکشنبه اول تیرماه 1393 ساعت 9 صبح و مراسم اختتامیه عصر دوشنبه دوم تیرماه ساعت 16 عصر در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد نماز جمعه تهران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه حضرت قاسم بن الحسن(ع)، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان اطلاعات و تحقیقات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و موسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) از همکاران مجمع جهانی اهل بیت(ع) در برگزاری کنگره سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) هستند.

 

میهمانان خارجی و اندیشمندان جهان اسلام دعوت شده به کنگره بین المللی سبط النبی(ع) عصر امروز 31 تیر ماه ساعت 18 و 30 به زیارت حرم حضرت عبد العظیم حسنی(ع) می روند.

 

بنابراین گزارش بخشی از برنامه های کمیته اجرایی کنگره سبط النبی(ع) در این بازدید، حضور میهمانان در تالار شیخ صدوق و پخش فیلم آستان قدس در یک نگاه به زبان عربی، زیارت امامزادگان والا مقام(ع)، بازدید از کتابخانه و مخزن کتاب، شرکت در نماز جماعت مغرب و عشاء حرم و صرف شام در دارالضیافه حرم حضرت عبد العظیم است./966/ د102/ی

 

براساس گزارش ستاد خبری این کنگره، 120 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و از این تعداد حدود 70 مقاله برای ارایه در این کنگره دو روزه انتخاب شده است در کنگره بین المللی سبط النبی(ع) میهمانانی از کشورهای آذربایجان، آرژانتین، آمریکا، استرالیا، افغانستان، الجزایر، انگلستان، اوگاندا، بلژیک، بنگلادش، پاکستان، تانزانیا، تایلند، ترکیه، ژاپن، سریلانکا، سنگال، سوریه، سودان، عراق، عربستان، فیلیپین، کامرون، کانادا، کنیا، کویت، لبنان، مراکش، مصر، موریس، نروژ، هندوستان و ... حضور دارند.

ارسال نظرات