۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۳۰۰

آغاز هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان کشور

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین دوره آزمون اعزام قاریان ممتاز به حج تمتع در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، ولی یار احمدی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تشریح جزئیات برگزاری هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز خاطر نشان کرد: در این دوره از آزمون که از امروز آغاز شده است و تا روز سه شنبه سوم تیر ماه ادامه خواهد داشت120 نفر از نفرات اول تا سوم برگزیدگان مسابقات استانی سازمان اوقاف در سال جاری و تعدادی از قراء ممتاز سال گذشته شرکت دارند.

ولی یار احمدی گفت: در هجدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع که به مدت چهار روز در رشته قرائت در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است قراء برگزیده در دو رشته تحقیق و ترتیل رقابت خود را آغاز کردند.

به گفته رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان، هر روز نفرات اول تا سوم 10 استان به رقابت خواهند پرداخت و در روز سه شنبه 3 تیر نیز تعدادی از قاریان ممتاز آزمون خواهند داد.

یار احمدی در خصوص نحوه رقابت قاریان متذکر شد: در این چهار روز طبق برنامه ریزی تفکیک استانی، رقابت بین120 نفر شرکت کننده در بخش قرائت برگزار خواهد شد و از طریق آن اعضای کاروان قرآنی اعزام به حج تمتع انتخاب خواهند شد.

یاراحمدی در خصوص ترکیب اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اعضای کاروان قرآنی را فقط قراء تشکیل نمی دهند بلکه علاوه بر قراء، اساتید، حفاظ و اعضای گروه تواشیح نیز در این کاروان حضور خواهند داشت.

17زوج جوان در آستان مقدس امامزادگان کرج به خانه بخت رفتند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج از پیوند آسمانی17 زوج جوان درآستان مقدس امامزادگان این شهرستان خبر داد.

رسول ولدی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج گفت: همزمان با میلاد باسعادت امام مهدی(عج) مراسم پیوند آسمانی 17زوج جوان در آستان مقدس امامزادگان این شهرستان برگزارشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: شیوه ها و حدودی که در دین مقدس اسلام برای امر مهم و حساس ازدواج به تفصیل بیان شده، راهی به سوی استحکام آن و چارچوبی برای رسیدن آن به فرجامی نیک و سعادتمندانه است و بنابراین، زندگی موفق، در پناه ازدواجی موفق و ازدواج موفق، در گرو عمل به دستورات روشن گرانه دین مبین اسلام است.

وی یادآورشد: آستان مقدس امامزادگان کرج با ایجاد اتاق عقد، آماده برپایی مراسم ازدواج آسان جوانان درقالب طرح پیوند آسمانی است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی: امامزادگان محل رفت و آمد دلهای مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در بازدید از امامزاده عباس(ع) ساری گفت: امامزادگان محل رفت و آمد دلهای مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس و نائب رییس اول کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از امامزاده عباس(ع) شهرستان ساری اظهار داشت: این افتخار بزرگی است که این بزرگواران و امامزادگان به ایران آمدند و اسلام و تشیع در این سرزمین احیاء کردند .

وی گرامی داشت نام و یاد این امامزادگان را ارزشمند دانست و افزود: امامزادگان محل رفت و آمد دلهای شیفته و عاشق مردم است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با اشاره به استقبال گسترده زائران از کل کشور در امامزاده عباس ساری(ع) صورت می گیرد گفت: اینکه اسباب استراحت و آسایش و اقامت افراد در این مکان فراهم است جای بسی تشکر دارد که به لطف خدا دیدیم اینجا هم در زمینه فرهنگی و هم در بحث رفاهی برای زائرین بخصوص زائرین حرم امام هشتم(ع) به پایگاهی مناسبی برای اقامت تبدیل شده است .

وی گفت: دلبستگی ما شیعیان به اهل بیت(ع) ظرفیت بسیار بالایی را ایجاد می کند که باید با مدیریت مناسب این ظرفیت را در راستای ارتقا معرفت همگان هدایت کنیم.

نائب رییس اول کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزشمند دانستن عملکرد اوقاف در سالیان اخیر افزود: ما نیز در کمیسیون فرهنگی در جهت پر بار شدن پایگاه های فرهنگی امامزاده ها تمام تلاش خود را به کار می گیریم./966/د102/ی

ارسال نظرات