۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۱۰۳۷۵
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مطرح کرد؛

ضرورت وقف برای زنده‌ نگاه ‌داشتن سیره امام حسن مجتبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که در ایران و جهان تشیع موقوفاتی درباره امام حسین(ع) برای عزاداری ایشان و زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا داریم، گفت: بیاییم تصمیم بگیریم موقوفاتی را برای زنده نگه‌داشتن سیره امام حسن مجتبی(ع) و خط مشی ایشان به‌وجود بیاوریم.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در «کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع)» که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به‌کار کرد، به ایراد سخن پرداخت.

 

وی با بیان این‌که امام حسن مجتبی(ع) خود را موظف به رفع مشکلات بندگان خدا، فقرا و مستمندان می‌دانستند، گفت: ایشان وارد مسجد شدند، مشاهده کردند که شخصی از خداوند تقاضا می‌کند تا مشکلی را از او حل کند تا دیون و قرض خود را بپردازد، حضرت او را به خانه بردند، هدایایی را به او عطا کرده و فرمودند ای مرد حق ما را غصب و اموال ما را غارت کردند، اندکی از موجودی داریم، اگر بپذیری تقدیم کنم، ایشان چند هزار درهمی به او بخشیدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این‌که امام حسن مجتبی(ع) در طول حیات مبارک‌شان به بذل و بخشش و سخاوت معروف و مشهور بودند، افزود: این انفاق جاری و ساری امام حسن مجتبی(ع) بود، علاوه بر این، ایشان انفاق ماندگار و دائمی هم داشتند و واقف بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که امام حسن مجتبی(ع) متولی موقوفات جد بزرگوارشان، مادر بزرگوارشان و پدر بزرگوارشان بودند، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) هفت باغ را برای حضرت فاطمه الزهرا(س) وقف کردند، حضرت زهرا(س) فرمودند پس از خودم امیرمؤمنان(ع) و پس از او حسن(ع) تولیت و مدیریت آنها را به‌عهده بگیرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) و اهل بیت(ع) اضافه بر وقف اموال، جان‌شان را هم در این راه وقف کردند و به شهادت رسیدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این‌که در ایران و جهان تشیع موقوفاتی درباره امام حسین(ع) برای عزاداری ایشان و زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا داریم، ابراز داشت: بیاییم تصمیم بگیریم موقوفاتی را برای زنده نگه‌داشتن سیره امام حسن مجتبی(ع) و خط مشی ایشان به‌وجود بیاوریم، همان‌طور که موقوفات قابل توجهی در ایران و جهان تشیع برای امام حسین(ع) داریم، موقوفاتی هم برای امام حسن(ع) ایجاد شود./956/پ202/ب4

ارسال نظرات