۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۳۸۰

نمایشگاه علوم قرآنی در تبریز برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه علوم و معارف قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در تبریز خبر داد.
نمايشگاه قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان رایحه‌ جانبخش قرآن کریم در فضای تبریز می‌پیچد و این کلانشهر از 18 الی 24 تیرماه 93 میزبان ناشران فعالان قرآنی کشور در نمایشگاه قرآن کریم خواهد بود.


وی با بیان این‌که آشنایی با آیات قرآن  کریم موجب شکوفایی فضایل اخلاقی در نهاد انسان شده و مایه رستگاری بشریت است، گفت: ماه رمضان که محملی برای بندگی پروردگار و زمینه‌ساز خویشتن‌داری و کنترل طغیان نفس محسوب می‌شود، فرصت مغتنمی برای ترویج آموزه‌های این کتاب انسان‌ساز است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه تازه‌های نشر در حوزه‌ علوم قرآنی می‌تواند تاثیر شگرفی در ترویج و بسط فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان داشته باشد.


وی در رابطه با غرفه‌های در نظر گرفته شده در نمایشگاه  قرآن کریم گفت: نشر مکتوب، آثار الکترونیک در رابطه با قرآن، ارائه‌ انواع نرم‌‌افزارهای چندرسانه‌ای قرآنی و محصولات هنری در کنار برگزاری برنامه‌های جنبی در رابطه با قرآن از اهم برنامه‌های این نمایشگاه است.


صفی‌پور همچنین از نویسندگان، ناشران و هنرمندانی که در عرصه‌ علوم قرآنی به فعالیت می‌پردازند دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ آثار خود، بر رونق نمایشگاه قرآن کریم بیفزایند.


بر اساس این گزارش، نمایشگاه قران کریم با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت های قرآنی برگزار می‌شود.


کمک به هم‌افزایی سازمان ها و موسسات نقش‌آفرین در فعالیت‌های قرآنی و کمک به گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است.


گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم هجدهم الی بیست و چهارم تیرماه مصادف یازدهم الی هفدهم ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات