۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۳۹۵
آیت الله شبستری با اشاره به حوادث عراق:

دشمنان به جایگاه مرجعیت شیعه پی برده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با اشاره به فتوای جهاد حضرت آیت‌الله سیستانی در پی تجاوز داعش به مرزهای کشور عراق، گفت: دشمنان به جایگاه مرجعیت شیعه پی برده اند.
آيت الله شبستري

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که نقش مرجعیت و علمای شیعی در طول تاریخ همواره به ضرر دشمنان اسلام و نفع امت مسلمان بوده است، اظهار داشت: علمای شیعه هیچگاه در مقابله با دشمن مرزبندی میان شیعه و اهل سنت را قبول نداشتند و بر وحدت امت اسلامی تأکید دارند.

 


وی با بیان این‌که در عصر معاصر نقش مراجع بزرگی همچون امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله خامنه ای و حضرت آیت الله سیستانی غیرقابل انکار بوده است، خاطرنشان کرد: امام راحل آغازگر و رهبر نهضتی بود که موج بیداری اسلامی در سراسر جهان را به راه انداخت و امروز از برکات وجودی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله خامنه ای متنعم هستیم.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مواضع و برنامه های از پیش تعیین شده دشمنان در منطقه و جهان اسلام را نابود کرده است، افزود: در این میان نباید از نقش فتاوای به موقع، آگاهانه و برخاسته از معارف قرآنی، نبوی و روایی غافل بود، که یکی از نمونه این فتاوا، فتوای رهبر معظم انقلاب در حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای بوده است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به حوادث اخیر کشور عراق نیز گفت: طی روزهای اخیر نیز شاهد یکی از مهمترین فتاوای علمای شیعه در عراق بودیم، فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی در پی تجاوز داعش به مرزهای کشور عراق موجی از وحدت، یکدلی و اتحاد مردم این کشور برای مقابله با متجاوزان را به راه انداخت.


وی با بیان این‌که گروهک تکفیری داعش مورد حمایت غرب و خطری جدی برای منطقه، عتبات مقدسه، حرم ائمه اطهار و اصحاب معصومین(ع) است، گفت: بیش از دو میلیون نفر از ملت عراق به دنبال فتوای حضرت آیت الله سیستانی آمادگی خود را برای تقابل با این گروه تروریستی اعلام کردند، قطعا امروز دشمنان جایگاه مرجعیت و فتوای علما را یافته اند.

 


امام جمعه تبریز ادامه داد: آنانکه برای جبران شکست در سه انتخابات اخیر سوریه، عراق و افغانستان به دنبال حمایت از داعش و عملیات های تروریستی در منطقه بودند، به زودی از اقدامات خود پشیمان خواهند شد، چراکه خود از آتش این فتنه در امان نخواهند بود.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که دولت و ملت عراق باید با پیروی از مرجعیت شیعه از گسترده تر شدن دامنه تحرکات داعش جلوگیری کنند، افزود: شکی نیست که این گروهک تروریستی حامیان منطقه‌ای خاصی نیز دارد که به صورت علنی و پنهانی به حمایت مادی، تسلیحانی و سیاسی می پردازند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات