۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۱۰۴۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

اعزام بیش از 1200 مبلغ دینی به مساجد آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: رمضان امسال بیش از یک هزار و دویست مبلغ دینی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: بیش از 2 هزار مسجد استان آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان آماده استقبال از روزه داران و مؤمنان خواهد بود.

 

 وی با بیان این که رمضان امسال بیش از یک هزار و دویست مبلغ دینی به مساجد آذربایجان غربی اعزام خواهند شد، افزود: با هماهنگی های انجام شده 600 روحانی و مبلغ مذهبی از حوزه علمیه قم و 600 مبلغ بومی در مناطق استان آذربایجان غربی برای ترویج شعائرهای اسلامی عازم مساجد و روستاهای استان خواهند شد که از علمای بومی استان در تمامی شهرها مثل خوی، میاندوآب، نقده و مهاباد استفاده می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به این که اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی سبب کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مباحث ارزشی و معنوی می شود در ماه مبارک رمضان امسال روحانیون مبلغ از شهر مقدس قم به استان عزیمت کرده و در مناطق روستایی آذربایجان غربی به کار تبلیغ می پردازند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 75 خانه عالم در سراسر آذربایجان غربی وجود دارد و امسال به دلیل نبود اعتبارات خانه عالم و یا مکان های قرآنی و فرهنگی آغاز به احداث نمی شود، اضافه کرد: نبود خانه های عالم کافی، کمبود اعتبارات مالی و آماده نبودن مساجد برای امر تبلیغ از جمله مشکلات اعزام مبلغ در آذربایجان غربی است.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به بودجه فرهنگی این سازمان در سالجاری خاطرنشان کرد: سال گذشته کل بودجه فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان پنج میلیارد ریال بود و امسال نیز همان بودجه به سازمان اختصاص یافته که پاسخ گوی نیازها نیست.

 

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بنابراین باید به برنامه های قرآنی همانند قرائت قرآن و برگزاری کلاس های قرآنی مثل تفسیر، تجوید و ترجمه قرآن کریم در مساجد و در نهادها و ادارات توجه ویژه ای شود.

 

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ماه رمضان در مصلی ارومیه

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه جمع خوانی قرآن کریم امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)ارومیه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این جمع خوانی از ساعت 17 بعد از ظهر آغاز و با پوشش شبکه های مختلف سیما از جمله شبکه قرآنی و شبکه استانی پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به این که این برنامه در چند سال اخیر موفقیت آمیز و استقبال از آن خوب بوده است، ادامه داد: برنامه های شب های قدر هم خوشبختانه در استان جا افتاده و با حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در فضای معنوی برگزار می شود./1302/ت302/ب

ارسال نظرات