۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۱۰۴۶۱

انتقاد امام جمعه بابل از کمبود اعتبارات فرهنگی در کشور

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل از کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی در سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسؤولان در دیگر حوزه ها به راحتی تخصیص اعتبار می دهند، اما وقتی به حوزه فرهنگی می رسیم شاهد بی توجهی گسترده هستیم.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مسؤولیتی بسیار مهم در حوزه تبلیغ دینی بر عهده دارد  زیرا گسترش اسلام در گرو تبلیغ است.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: اگر تبلیغات دینی نبود و احادیث به وسیله دهان ها و  زبان ها در سرتاسر عالم راه نمی یافت امروز شاهد گسترش اسلام در سراسر دنیا نبودیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که تبلیغ دین از ظرافت ها و شیوه های خاص خود بهره مند است، گفت: تبلیغ دین باید به گونه ای شیوا و مؤثر  باشد تا در دل مخاطب بنشیند.

 

وی با اشاره به این که افرادی خالصانه سعی کردند وظیفه تبلیغی خود را خالصانه انجام دهند، ادامه داد: این مبلغان دین تلاش کردند تا به هر نحوی پیام دین را به افراد دیگر برسانند و بنا بر فرموده امام صادق(ع) شیعیان سراسر عالم کسانی هستند که پیام ما را شنیدند.

 

امام جمعه بابل با ابراز تأسف از کم کاری در امور فرهنگی در کشور با اشاره به قرار داشتن در سال فرهنگ گفت: من بسیار متأسفم که هزینه های زیاد عمرانی برای آسان تر شدن تردد ماشین ها تعریض جاده ها و شکافتن کوه ها صورت می گیرد، اما وقتی سخن از بودجه فرهنگی و تبلیغی به میان می آید نهایت بخل ورزیده می شود.

 

وی افزود: با افتخار و با دست گشاده در خصوص تخصیص بودجه های عمرانی و خدماتی عمل می شود اما متأسفانه به کار فرهنگی که بر فرهنگ دینی مردم ما اثر می گذارد بخل وزریده می شود و سعی می شود تا کمتر در این زمینه هزینه شود.

 

حجت الاسلام روحانی به کمبود کارکرد های فرهنگی در کشور اشاره و تصریح کرد:  بخش مهمی از مشکلات درون جامعه ما به خلأ فرهنگی بر می گردد و  متأسفانه در کار فرهنگی کم کاری صورت می گیرد و اهتمام آن چنان دیده نمی شود.

 

وی به حدیثی از امیرالمؤمنان در  خصوص اهمیت کارکرد منابر و حوزه های دینی پرداخت و گفت: امیرالمؤمنان(ع) فرمودند که چند دسته از افراد از ستون های جامعه هستند که یکی از آنها خطبا که در حقیقت قوام جامعه هستند و اگر نباشند جامعه فرو می ریزد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به برگزاری برخی از مجالس و صرف هزینه های غیر ضروری در آن اشاره کرد و گفت:  خیلی عجیب است گاهی برای یک مجلس ختم، عزا و ولیمه عمره و تمتع هزینه سنگینی صورت می گیرد و دو تا سه هزار نفر را دعوت می کنند اما وقتی به کار فرهنگی و دعوت از سخنران  و مبلغ دینی می شود  این گونه عمل نمی شود.

 

وی به کمبود مبلغان دینی به خصوص در مراکز آموزشی و مساجد اشاره و خواستار توجه جدی تر به این امور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به خطرات و هجمه های بالای فرهنگی علیه دین متأسفانه بسیاری از مراکز دینی  و مدارس با کمبود مبلغ در حوزه ی دینی مواجه هستند.

 

امام جمعه بابل با تقدیر از تلاش های سازمان تبلیغات اسلامی برای گسترش و بسط فرهنگ دینی در جامعه گفت: در مازندران خوشبختانه تلاش های زیادی برای گسترش امور فرهنگی و دینی از جمله ساختن خانه عالم و اعزام مبلغ و محتواهای دینی انجام شده است.

 

وی افزود: متأسفانه با توجه به حجم بالای کمبود و مشکلات در حوزه های تبلیغی دین اما کمبود شدیدی در این زمینه احساس می شود و به یقین با عنایت بیشتر مسؤولان به خصوص مجلس شورای اسلامی و افزایش اعتبارات این مسأله می تواند راهگشای برخی از مشکلاتی باشد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات