۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۱۰۴۶۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران لرستان:

هدف تشکیل شورای علمی پژوهشی تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران در لرستان تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه خواهران را از اهداف مهم تشکیل شورای علمی پژوهشی بیان کرد.
شوراي علمي پژوهشي حوزه‌هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید نواب حسنی، مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه شورای علمی، پژوهش حوزه های علمیه لرستان، گفت: به منظور بررسی برنامه های پژوهشی و طرح های مطالعاتی و هماهنگی بین فعالیت های پژوهشی، شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه فعال می شود.

 

وی فراهم کردن زمینه های اجرایی این فعالیت ها را براساس سیاست ها و ضوابط ابلاغی، از دیگر برنامه های شوراهای علمی پژوهشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد.

 

حجت الاسلام حسنی بیان داشت: مدیر یا سرپرست استانی به عنوان رییس شورا، معاون پژوهشی استان به عنوان دبیر شورا، دبیر کانون پژوهشگران فارغ التحصیل، یک نفر از معاونان پژوهشی واحدهای آموزشی، یک نفر از مدیران واحد آموزشی و چهارنفر از اساتید کارشناس اعضای شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه استان را تشکیل می دهند.

 

وی با بیان این که وظایف شورا در راستای ساماندهی امور پژوهشی واحدهای آموزشی استان است، افزود: بررسی و تصمیم گیری در خصوص شناسایی ظرفیت ها و نیازهای پژوهشی استانی و ملی، ساماندهی آمایش پژوهشگران واحدهای آموزشی و فارغ التحصیلان پژوهشگر از دیگر وظایف این شورا است.

 

حجت الاسلام حسنی در ادامه تصریح کرد: بررسی و تصمیم گیری در خصوص تأسیس تشکل های پژوهشی از قبیل کانون های پژوهشی مدارس سطح دو، انجمن های پژوهشی مراکز و مؤسسات آموزش عالی سطح سه و هسته های پژوهشی فارغ التحصیلان پژوهشگر و مجامع فارغ التحصیلان پژوهشگر و ارزیابی عملکرد آنان از دیگر وظایف شورای علمی پژوهشی استان است.     

 

مدیرحوزه های علمیه خواهران لرستان با بیان این که  شعار ما این است که هر طلبه یک پژوهش گر است، تأکید داشت: طلاب اگر در راستای این شعار عمل کنند به هدف می رسند.

 

حجت الاسلام حسنی با بیان این که حوزه علمیه خواهران لرستان از لحاظ زیر ساخت پژوهشی دارای مشکل است، تصریح کرد: امید است با همکاری مسؤولان استانی و مرکز مدیرت قم بتوانیم مشکلات زیرساختی را برطرف کنیم و در استان لرستان پژوهشی فعال داشته باشیم.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان تقویت و پویا سازی مدیریت های استانی با ایجاد پشتوانه علمی و فکری برای آنان را از اهداف شورای علمی پژوهشی بیان کرد.

 

وی در ادامه ارتقا وضعیت علمی پژوهشی واحدهای آموزشی متناسب با اقتضائات بومی و تقویت پژوهش در حوزه های علمیه خواهران را از دیگر اهداف تشکیل شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران لرستان بیان کرد./9451/پ202/ب4

ارسال نظرات