۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۱۰۴۷۰
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه قم در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و شخصیت ها و مسؤولان کشوری برگزار شد.
گردهمايي بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم گردهمايي بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم گردهمايي بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان دینی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش در این مراسم که از سوی دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، افزون بر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور به ایراد سخن پرداختند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم، تعداد مبلغان و روحانیان را به اندازه نیاز ندانست و توصیه های مهمی را خطاب به مبلغان ارائه کرد.
 
توصیه آیت الله مکارم به حفظ وحدت و پرهیز از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی
این مرجع تقلید با بیان این که برنامه های فرهنگی متولی ندارد و باید حوزه های علمیه تولیت آن را به عهده گیرند، دست به دست هم دهند و اجازه ندهند مسائل فرهنگی در نظام اسلامی کمرنگ شود ابراز داشت: آبروی نظام اسلامی در گرو مسائل فرهنگی است و نباید در این عرصه بی تفاوت بود.
 
حفظ وحدت در جامعه توصیه دیگر حضرت آیت الله مکارم به مبلغان بود؛ وی در این باره سیاسیون را نیز به همدلی فرا خواند و گفت: جناح هایی که در مسیر انقاب گام برمی دارند باید دست به دست هم دهند و توجه داشته باشند هرگونه اختلاف در میان صفوف وفاداران به اسلام و نظام بر ضد اسلام و باعث شکست و سرشکستگی است.
 
این مرجع تقلید همچنین حمایت قاطع و جدی خود را از از فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی اعلام و تاکید کرد که دفاع از تمامیت عراق و به ویژه عتبات عالیات واجب شرعی است.
 
وی همچنین بر لزوم پرهیز از توهین به مقدسات مذاهب اسلامی تاکید کرد.
 
در عرصه تبلیغ به مدیریت جهادی نیاز داریم
در ادامه این گردهمایی، آیت الله حسینی بوشهری به عنوان مدیر حوزه های علمیه نیز توصیه های به مبلغان ارائه کرد و از لزوم مدیریت جهادی در عرصه تبلیغ سخن گفت.
 
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه تهدیدات متوجه اسلام و مسلمانان را گوشزد کرد و گفت: امروز در منطقه و جهان شاهد تهدیدات و در عین حال فرصت هایی هستیم و ما باید با زمان شناسی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.
 
وی حوادث غم بار کشورهای عراق و سوریه را نمونه ای از توطئه های آشکار دشمنان در مقابله با اسلام، مسلمین و اهل بیت دانست و با اشاره به حوادث کشورعراق، تاکید کرد: حوزه علمیه قم بیدار است و حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مرجعیت شیعه در عراق اعلام می‌دارد.
 
نظام به مبلغانی خستگی ناپذیر نیاز دارد
حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس نیز در سخنرانی خود در گردهمایی مبلغان، تاکید کرد: مبلغان دین باید پیام آور معارف ناب الهی، دینی و مبانی مستحکم فقهی باشند، نباید از کلام و سخن ما مطلبی را مردم بشنوند که از اتفان و استحکام علمی و منطقی برخوردار نباشد.
 
وی افزود: همه ما در برابر خدای متعال مسؤول هستیم، یکی از حوزه های آسیب دین، استناد به سخنانی است که اتفان ندارد، این مساله باورهای دینی مردم را در معرض آسیب قرار می دهد و مبلغان باید در این جهت دقت کافی را داشته باشند.
 
حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآورشد: امروز نظام اسلامی به مبلغان خستگی ناپذیر و باهوش نیازمند است و رهبر معظم انقلاب نیز چنین بازوان توانمندی را می طلبند و شما باید قدر توفیقی که نصیب تان شده است را بیش از پیش بدانید
 
دشمن بدترین ناهنجاری های اخلاقی و مسائل ضد ارزشی را در قالب برنامه های سرگرمی به خورد جامعه می دهد
سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور سخنران پایانی مراسم گردهمایی مبلغان حوزه علمیه قم بود که وی بیشتر سخنان خود را به آسیب شبکه های ماهواره ای فاسد و مخرب اختصاص داد.
 
سردار نقدی با بیان این که شبکه های فاسد جامعه را به انحطاط می برند، افزود: دشمن در جنگ نظامی نتوانست با ملت ما مقابله کند، از این رو تمام توان خود را در عرصه فرهنگی بکار گرفته و برای گسترش فساد امروز شبکه های فارسی زبان بسیاری را فعال کرده و در قالب برنامه های مختلف سرگرمی، مفاسد و ضد ارزشی خود را به خورد مخاطبان می دهند.
 
سردار نقدی با بیان این که دشمن با رسانه های خبیث وحدت ما را نشانه گرفته اند، تصریح کرد: دشمنان 26 شبکه مذهبی درست کرده اند که از صبح تا شب به اسم اهل سنت، بدترین توهین ها را به مقدسات پیروان مکتب اهل بیت(ع) انجام می دهند، از سوی دیگر 10 یا 15 کانال به اسم شیعه درست کرده اند که از صبح تا شب به مقدسات اهل سنت توهین می کنند و جالب این که هر دو در لندن هستند و از سازمان جاسوسی لندن خط می گیرند.
 
در این مراسم همچنین بسته های فرهنگی تبلیغی در اختیار مبلغان قرار گرفت.
 
گفتنی است، به مناسبت ماه مبارک رمضان، هزاران مبلغ از حوزه علمیه قم به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات