۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۴۷۴
با حضور امام جمعه موقت تهران؛

نخستین یادواره شهدای جامعه قرآنی تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره قاریان، حافظان و اساتید قرآنی شهید تبریز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.
يادواره شهدا

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری نخستین یادواره قاریان، حافظان و اساتید قرآنی شهید تبریز خبر داد و اظهار داشت: این یادواره چهارم تیر ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: در این یادواره حاج کریم منصوری و حاج علیرضا سلطانی از قاریان ممتاز بین المللی کشور آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت خواهند کرد، افزون بر این‌که حاج مهدی خادم آذریان و حاج سیدمهدی میرداماد نیز در رثای شهدای انقلاب و دفاع مقدس مداحی خواهند کرد.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که حضور اقشار مختلف مردم در این یادواره آزاد است، تصریح کرد: عموم علاقه‌مندان به شرکت در این یادواره مردمی می توانند از ساعت 17 روز چهارشنبه 4 تیر در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز حضور داشته باشند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در نخستین یادواره از 36 شهید حافظ و قاری قرآن تبریز تجلیل خواهد شد، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه با همکاری دیگر دستگاه های دولتی و غیردولتی در اقدامی ابتکاری چهارم تیر امسال نخستین یادواره 36 شهید حافظ و قاری قرآن تبریز را برگزار خواهد کرد.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی نخستین پردیس قرآنی تبریز خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های مختلف در راستای احیای موقوفه طوبی تبریز که هم اکنون تبدیل به پارک مفاخر شده است، موفق شدیم موافقت کلی و اجمالی راه اندازی دانشکده علوم قرآنی را جلب کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ساختمان کنونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به دانشکده علوم قرآنی تبریز تغییر کاربری خواهد داشت، با این توضیح که هم اکنون دانشکده علوم قرآنی در شهر مراغه فعالیت می کند، اما دانشکده علوم قرآنی تبریز به عنوان مرکز ارایه تحصیلات تکمیلی در خدمت علاقه‌مندان و فارغ التحصیلان مرکز مراغه خواهد بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که کاربری پارک مفاخر تبریز حفظ خواهد شد، افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در محوطه دانشکده علوم قرآنی یا همان پارک مفاخر اجرایی می شود که از مهم ترین آن می توان به راه اندازی موزه وقف و علما در محل مقبره آیت الله شهیدی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه از برگزاری طرح ضیافت الهی و خیمه های معرفت همزمان با ماه رمضان در استان خبر داد و اظهار داشت: صحن و بارگاه بیش از 50 امامزاده امسال شاهد اجرای این طرح معنوی خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که طرح نشاط معنوی نیز برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان اجرا می شود، گفت: برنامه های معنوی، تلاوت نور، برنامه ها و مسابقات فرهنگی، تفسیر قرآن، سخنرانی، نشست های مختلف دینی و مذهبی، احکام از جمله این برنامه هاست.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی برنامه های متنوعی در قالب طرح نشاط معنوی اجرا می شود که برگزاری کلاس های قرآنی، معارف اسلامی، احکام، فرهنگی و ورزشی، اردوهای سیاحتی و زیارتی بخشی از برنامه های اجرایی طرح نشاط معنوی در آستان امامزادگان است./935/ت303/ب

ارسال نظرات