۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۴۹۶
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

نبود امکانات و مشکلات ساختاری مهم ترین آسیب حوزه های خراسان جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حوزه های علمیه مهم ترین شجره طیبه اسلام در نقاط مختلف کشور و دنیا هستند، گفت: نبود امکانات و مشکلات ساختاری مهم ترین آسیب حوزه های علمیه در خراسان جنوبی است.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست آسیب شناسی حوزه های علمیه خراسان جنوبی، با بیان این که خراسان جنوبی یکی از استان های عالم پرور در ایران است و این استان علمای بزرگی را در دامان خود پرورش داده است، گفت: حوزه های علمیه در خراسان جنوبی قدمتی چندین ساله دارند و در گذشته در کنار هرکدام از مساجد پر جمعیت استان یک حوزه علمیه دایر بوده است.

 

وی با بیان این که جوانان خراسان جنوبی اشتیاق زیادی به تحصیل در حوزه های علمیه دارند، ابراز کرد: وجود بیش از 22 حوزه علمیه در استان مؤید اشتیاق مردم خراسان جنوبی به یادگیری سیره اهل بیت دارد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که خانواده های خراسان جنوبی خانواده های مذهبی و ولایت مداری هستند، گفت: در حال حاضر بیش از هزار طلبه در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که ساختمان بسیاری از حوزه های علمیه خراسان جنوبی قدیمی بوده و نیازمند تعمیر هستند، گفت: احداث ساختمان جدید برای حوزه های علمیه نیازمند همکاری واقفان، خیران و دولت است.

 

وی با انتقاد از این که حمایت های دولتی برای نوسازی و گسترش حوزه های علمیه در استان بسیار ناچیز است، گفت: از آن جایی که سعادت دنیا و آخرت انسان ها به تربیت مبلغ وابسته است بی توجهی به گسترش حوزه های علمیه و بازسازی آن ها در آینده استان را در زمینه دینی دچار بحران می کند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که حوزه های علمیه هم مانند دانشگاه ها در اولویت نظام علمی و دینی کشور هستند، گفت: شایسته است ساختمان و امکانات حوزه های علمیه استان هم مانند دانشگاه های خراسان جنوبی به روز شود.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که تامین روحانیان مورد نیاز استان و تزریق آنها در شبکه تبلیغ نیازمند گسترش حوزه های علمیه در استان است، گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه در زمینه منابع و تجهیزات آموزشی کمبود دارند و تامین این کمبودها با کمک اعتبارات دولتی و همکاری خیران و واقفان ممکن است.

 

وی افزود: یکی از بخش هایی که مردم می توانند به گسترش و شکوفایی حوزه های علمیه کمک کنند وقف است و وقف در زمینه حوزه های علمیه قدمتی کهن دارد و در گذشته انسان های توانمند برای رونق علمی شهرها وقف هایی را برای حوزه های علمیه انجام می‌دادند که در حال حاضر مقدار و تعداد این وقف ها کم است و باید در جامعه میزان و تعداد این وقف ها افزایش یابد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر حوزه های علمیه خراسان جنوبی نیازمند اساتید برجسته علمی است، گفت: هجرت اساتید برجسته علمی به خراسان جنوبی برای تربیت طلبه گام موثری در خدمت به اسلام است.

 

حجت الاسلام لطفیان یادآور شد: در حال حاضر کتابخانه های حوزه های علمیه استان دارای منابع خوبی هستند ولی افزایش تعداد این منابع نیازمند اهدای کتاب از سوی مردم و خیران است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات