۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۴۹۹
آیت الله باریک بین:

بازاریان به نماز اول وقت اهمیت بیشتری دهند

خبرگاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین، گفت: باید همه ما تلاش کنیم نمازهای خود را در اول وقت و به جماعت بخوانیم که این امر تاثیر بسیار زیادی در زندگی و جامعه اطراف ما خواهد داشت.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مناسبت روز اصناف ظهر امروز دوم تیر ماه در سالن اجتماعات شهید باریک بین در دیدار جمعی از بازاریان و اصناف استان،‌ نقش و تاثیرگذاری اصناف را در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: اصناف و بازاریان اقشار زحمت کش و دلسوز جامعه هستند و تاثیرگذاری زیادی در روند اجتماعی جامعه دارند.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین یاد و خاطره اشخاص شاخص اصناف قزوین را گرامی داشت و افزود: در بازار قزوین افراد شاخص و متدینی بودند نظیر نقی شفیعی‌ها، جلال اصفهانی، مرحوم فیاضی که در همه حال به نظام اسلامی کشورمان خدمت کردند و در عرصه های مختلف حضور فعال داشتند.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) ابراز داشت: این امام بزگوار نقل می‌کند در زمان امیرمومنان(ع) که مقر حکومتش در کوفه بود و بازارهای مختلفی در اطراف این مرکز حکومت قرار داشت برنامه هر روزه امام(ع) نظارت بر عملکرد بازراریان بود.

 

وی در ادامه افزود: امیرمومنان(ع) هر روز در این بازارها رفت و آمد داشتند و درباره کسب روزی حلال و نحوه برخورد با مشتری به موعظه و نصیحت بازاریان می‌پرداخت.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که امیرمومنان(ع) کسبه و بازاریان را به چند مورد سفارش می‌کردند اظهار داشت: آن حضرت به کسب تقوی، خوشرویی و داشتن اخلاق حسنه با مشتری، قسم نخوردن و دروغ نگفتن در معاملات، دانستن احکام کسب و تجارت سفارش می‌کردند و این موراد را از ویژگی‌های فردی که در بازار به تجارت مشغول است برمی‌شمردند.

 

وی به اهمیت جدی گرفتن نماز در بین بازاریان اشاره کرد و در پایان گفت: باید همه ما تلاش کنیم نمازهای خود را در اول وقت و به جماعت بخوانیم که این امر تاثیر بسیار زیادی در زندگی و جامعه اطراف ما خواهد داشت.

 

لازم به ذکر است سرهنگ الیکایی، فرمانده بسیجح اصناف قزوین و عبدالحسین کولجی، رییس اتحادیه اصناف استان قزوین هر کدام به طور جداگانه گزارشی از اتاق اصناف استان به اطلاع امام جمعه قزوین رساندند./955/پ202/ب4

ارسال نظرات