۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۵۰۵
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

تربیت فرزند و فرزند آوری مهم ترین اولویت خانواده‌های ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طبق رهنمودهای رهبری تربیت فرزند و فرزند آوری مهم ترین اولویت خانواده های ایرانی است، گفت: بی توجهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری خلاف اصول ولایت مداری است.
محمدباقر عبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خوسف با بیان این که یکی از مقدس ترین سنت ها در نزد پیامبر اکرم(ص) ازدواج و زندگی مشترک است، گفت: پیامبر(ص) زندگی مشترک و تشکیل خانواده را یکی از مهم ترین بنیان های برای گسترش اسلام می دانستند و همواره جوانان را در زندگی مشترک به رعایت احکام و اصول اسلامی دعوت می کردند.

 

وی با بیان این که خانواده ای که بر مبنای اسلام و اعتقاد به اسلام شکل بگیرد می تواند بزرگترین خدمت را به اسلام انجام دهد، گفت: تربیت فرزند صالح مهم ترین ثمره خانواده اسلامی است و انسانی که در چنین خانواده ای تربیت می شود نه تنها موجب تعالی خود و اطرافیانش می شود بلکه می تواند زمینه های تعالی جامعه اسلامی را هم فراهم می کند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قرآن کریم خانواده را کانون آسایش و تعالی آدمی می داند، گفت: خانواده ای می تواند به اسلام و سیره اهل بیت عمل کند که کلام قرآن را بر تمامی روابط زندگی خود حاکم کرده و نگاه قرآنی به زندگی و روابط خانوادگی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عبادی داشتن نگاه قرآنی به خانواده را همان سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: پذیرش مدیریت و رهبری پدر و تبعیت از فرامین او یکی از مهم ترین شرایط داشتن نگاه قرآنی به خانواده است زیرا قرآن کریم مردان را قوام و مدیر بر خانواده و زن و فرزندان عنوان می کند و تبعیت از پدر را در طول تبعیت از ولی فقیه و اهل بیت و خداوند قرار می دهد و می فرماید زمانی زن و فرزند می توانند فرمان پدر را انجام ندهند که دستورات او بر خلاف فرمان خداوند باشد.

 

وی ادامه داد: در خانواده قرآنی و اسلامی تربیت فرزند براساس اصول اسلام اولویت اول مادر و پدر است ولی متاسفانه در جامعه کنونی شغل، پیشرفت فردی پدر و مادر بر تربیت فرزند اولویت پیدا کرده و خانواده ها تربیت فرزندان خود را بدون هیچ گونه تحقیق و تفحصی به نهادهای مختلف از جمله مهد کودک ها واگذار می کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طبق رهنمودهای ولایت فقیه تربیت فرزند و فرزند آوری مهم ترین اولویت خانواده های ایرانی است، گفت: بی توجهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری خلاف اصول ولایت مداری است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که دولت باید زمینه های تربیت فرزند و فرزندآوری را در خانواده ها و جامعه ها فراهم کند، گفت: چگونه می توان از خانواده انتظار فرزندآوری داشت در حالی که زوج های جوان در اول ازدواج برای دریافت یک وام ازداوج چندین ماه و گاهی بیشتر برای برگزاری یک مراسم ساده ازدواج و خرید جهیزیه در نوبت بانک ها هستند.

 

وی یادآورشد: فراهم کردن شرایط تسهیل ازدواج برای جوانان و حمایت از خانواده هایی که صاحب فرزند شده اند خود گام موثری در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و سیاست فرزندآوری در جامعه است./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات