۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۱۰۵۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان و مبلغان مجری رسالت انبیا برای هدایت جامعه هستند

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: روحانیان و مبلغان دینی مجری تبلیغ و رساندن پیام وحی به انسان ها و هدایت آنها به سوی ارزش های اسلامی هستند و اقداماتی که از اصلی ترین رسالت های انبیا بوده و امروز به دوش روحانیان نهاده شده است.
نشست هفته تبليغ و اطلاع رساني ديني در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح سه شنبه در نشست هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، با بیان این که هدف از تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اشاعه و احیای اندیشه تابناک اسلام، دفاع از اصول اسلام و گسترش تبلیغات دینی و مردمی بوده است، افزود: این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال شده و در این مدت نیز در انجام این رسالت خطیر مؤفق بوده اما باید تلاش ها بیشتر شود.

 

به گفته وی تبلیغ آموزه های دینی و رساندن پیام وحی به عمق جان انسان ها و هدایت کردن آنها به سوی خوبی ها از اصلی ترین رسالت های انبیا بودند اما امروز این وظایف به دوش روحانیان و مبلغان دینی گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: روحانیان باید با درک این رسالت خطیر، عاشقانه و با از خودگذشتگی در این وادی فعالیت کنند درغیر این صورت، شیوه دستوری و بخشنامه ای تأثیرگذار نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: البته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی امری حساس و سنگین است و برای موفقیت در آن افزون بر روحانیان و مبلغان دینی لازم است همه دستگاه ها با یکدیگر تعامل داشته باشند و در این راستا احساس مسؤولیت کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به وظایف حوزه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: نظارت و هماهنگی امور تبلیغی و فرهنگی و ایجاد بستر و فضای مناسب برای اجرای طرح های دینی و تبلیغی، برنامه ها و سیاست‌های کلی سازمان از مهمترین وظایف این حوزه به شمار می روند.

 

به گفته وی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور فعالیت هایی در راستای تعمیق ارزش‌ها، باورها، فرهنگ معنویت و نیز حفظ هویت اسلامی ایران، اعتلای معرفت دینی و توسعه فرهنگ قرآنی، بسط آگاهی ها و فضایل اخلاقی در میان اقشار مختلف مردم و ایجاد بستر مناسب جهت ترویج فرهنگ سالم، احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام به آن و سالم سازی فضای عمومی در جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی انجام می دهد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نماز، گسترش فضاهای مذهبی و مساجد ، تقویت سهم کتابخوانی در حوزه دین و تأسیس و تقویت کتابخانه های مردمی در مساجد به ویژه در مناطق محروم، تبلیغات دینی با شیوه های مدرن، ساماندهی تبلیغات رسانه‌ای در حفظ و ارتقای هویت اسلامی، توسعه فرهنگ مشارکت های مردمی در عرصه فرهنگ دینی و ... از دیگر وظایف این سازمان هستند که در این راستا ساماندهی و سیاست گذاری لازم انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: این سازمان در راستای تحقق برنامه چهارم توسعه فرهنگی دولت گام های مؤثری برداشته و طرح های مختلفی نیز در این زمینه ارائه شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به برخی از اهداف مهم فعالیت تبلیغات اسلامی در سطح استان های کشور، اظهار داشت: گسترش و نشر حقایق و معارف اسلام ناب محمدی(ص)، افزایش بصیرت اسلامی و تعمیق ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه، تبیین اهداف و مواضع عقیدتی و سیاسی انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی آن، انسجام، سازماندهی و همسو کردن فعالیت های تبلیغاتی مردم، مقابله فکری با فرهنگ ضد اسلامی و انقلابی،‌ بستر سازی برای محو عوامل فساد فرهنگی و اخلاقی،‌ ارائه راهکارهای موثر در تقویت سرشت نیک و دوری از پلیدی ها و توسعه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به ویژه در نقاط محروم از جمله اهداف اصلی فعالیت های تبلیغات اسلامی به شمار می روند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در پایان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برای برگزاری در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، عنوان کرد: در این هفته اجرای برنامه هایی نظیر صدور بیانیه، حضور در برنامه های صدا و سیمای اترک خراسان شمالی، اعزام مبلغ، فضاسازی تبلیغی، برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه علمای شیعه و سنی، برگزاری نشست ویژه خانواده پرسنل اداره کل و ادارات تابع تبلیغات اسلامی، برگزاری همایش فعالان قرآنی استان، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ... پیش بینی شده که برخی از این برنامه ها اجرا شده و مابقی نیز در روزهای آتی برگزار خواهد شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات