۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۱۰۵۹۳
نماینده مجلس شورای اسلامی:

بهانه تراشی های غرب پایان ندارد/ نباید به دشمنان باج بدهیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، گفت: بی تردید مذاکرات هسته ای باید با رعایت خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند، ادامه یابد و برای گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید این مسئله روشن باشد که نسخه نجات کشور تنها مقاومت است و نباید به دشمنان باج داد.
حجت الاسلام بيگي، نائب رييس کميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام روح الله بیگی، نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: امروزه مسأله هسته ای و فناوری های فضایی اهمیت زیادی دارد تا جایی که موجب اقتدار و امنیت کشورها می شود.

 

وی افزود: دوره حضور مستشرقین در ایران، اعزام دانشجو به کشورهای غربی، تأسیس دانشگاه تهران در ایران دوره جدید علمی در ایران به شمار می آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 
حجت الاسلام بیگی با بیان این که در سه دوره نخست، ایرانیان میان علم و فناوری، تنها بر فن متمرکز شدند، ادامه داد: این مسأله در اعزام دانشجویان و حتی راه اندازی دانشگاه تهران نیز به صورت کامل مشهود بود که داشتن همین رویکرد سبب شد تا کشورهای غربی که فنون را به ایران صادر می‌کردند، احساس خطری نسبت به ما نداشته باشند.
 
وی با بیان این که در دهه اخیر، ایران اسلامی قدم در مسیر پیدایش تمدن نوین اسلامی ـ ایرانی گذاشت، اضافه کرد:‌ پیش از این که مسأله هسته ای ایران مطرح شود، غرب نسبت به گرایش ایران به علم نوین احساس خطر کرده بود که با آشکار شدن فعالیت های هسته ای، بهانه در دست آمریکا و غرب قرار گرفت.
 
نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب خاطر نشان کرد: با بررسی تحریم هایی که علیه ایران تحمیل شده است به این نتیجه می رسیم که آن ها در کنار مسأله هسته ای، به مسأله موشک های بالستیک ایران توجه دارند چرا که دروازه ورود به هوا و فضا است.
 
وی تصریح کرد: آمریکا و غرب به خوبی می دانند که اگر جمهوری اسلامی ایران تمدن علمی در جهان بسازد خطر آن از هر کشوری که علیه آن ها اسلحه بگیرد، بیشتر است از این رو بر علوم جدید هسته ای که مظهر اقتدار است، حساس هستند.
 
حجت الاسلام بیگی اظهار داشت: بی تردید مذاکرات هسته ای باید با رعایت خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند، ادامه یابد و برای گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید این مسأله روشن باشد که نسخه نجات کشور تنها مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران و دشمنان است و نباید به دشمنان باج داد.
 
وی افزود: مطابق فرموده رهبر انقلاب، امروز گزینه نظامی دشمنان علیه ایران اسلامی از دور خارج شده و تمامی مستکبران و دشمنان دریافته اند که با مداخله نظامی به اهداف خود نمی رسند.
 
نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با دین اسلام و ایران اسلامی طرف هستند نه با ایران هسته ای زیرا آنان به خوبی می دانند که ما بمب هسته ای نداریم اما با این وجود هنوز مسئله هسته ای تمام نشده، موضوع موشک های بالستیک را مطرح می کنند و همه این موارد نشانگر بهانه تراشی غرب است./936/ت302/ب4
ارسال نظرات