۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۰۶۰۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

مبلغان پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که مبلغان دینی باید پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند، گفت: مبلغان دینی به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند و بای رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.
اعزام مبلغان ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا ظهر امروز در جلسه شورای اداری نکا در دادگستری این شهرستان با اشاره به در پیش بوده ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌ریزی برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه های این شهرستان صورت گرفته است و تلاش داریم برنامه‌های باکیفیتی را اجرا کنیم.

 

وی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال هیچ مسجد فاقد روحانی در شهر و روستای شهرستان نکا نداریم و همه مساجد ما دارای مبلغ هستند و مبلغان بومی و غیر بومی نیز در انجام فرایض دینی، احکام و برنامه های مختلف فرهنگی همکاری می کنند.

 

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف سال، خاطرنشان کرد: حضور مستمر مبلغان دینی در مناطق مختلف به ویژه روستاها بستری برای گسترش معنویت و مبانی دینی خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: 200 مبلغ دینی به مناطق مختلف نکا در ماه رمضان اعزام می شوند تا در جهت اقامه نماز و تبیین دین اطلاع رسانی شود که از این تعداد 20 مبلغه از خواهران اعزام می شوند.

 

وی هدف از اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان را آشنایی آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان با مباحث دینی و مفاهیم انسان ساز قرآنی، جذب جوانان به مساجد و بهره گیری بیشتر آنان از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان دانست.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: نخستین و کامل ترین رسالت انبیاء و اولیای الهی تبیلغ بود که هیچ پیامبری در هیچ عصری معاف از تبلیغات و احیای دین نبود.

 

حجت الاسلام الیاسی افزود: تبلیغ به عنوان نخستین حرکت و رسالت انبیاء، اولیای دین و مسلمانان بوده که باید سیره این بزرگان را الگوی زندگیمان بوده و در همه مراحل زندگی از این شیوه حسنه استفاده کنیم.

 

وی حضور مستمر روحانیت در مناطق محروم و روستایی را بسترساز تقویت باورهای دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: تلاش این سازمان تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق تبلیغی مورد نیاز است.

 

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی ناهنجاری های اجتماعی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان وارثان حقیقی ائمه اطهار(ع) نقش اثرگذاری در ترویج اسلام ناب و حقیقی بر عهده دارند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که مبلغان دینی باید پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند و بای رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.

 

وی با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه با اشاره به این که اولویت برنامه های تبلیغات اسلامی مباحث قرآنی است، اظهار داشت: در حال حاضر دارای هشت مؤوسسه قرآنی و 25 خانه قرآن در شهرستان نکا مشغول فعالیت هستند که 19 جزء قرآن در این مؤوسسات مختلف به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می شود.

 

حجت الاسلام الیاسی اضافه کرد: خوشبختانه در تربیت معلم قرآن نیز پیشرفت های مناسبی حاصل شده است و از سی مربی قرآن در ابتدای کار اکنون دارای 150 مربی قرآن هستیم که بعنوان بزرگترین سرمایه دینی و قرآنی ما محسوب می شوند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات