۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۶۱۸
رییس کل دادگستری کرمانشاه خبرداد:

مدیریت جهادی دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری مشروع مدیریت جهادی دستگاه قضائی برای امسال است.
حجت الاسلام مظفري رييس کل دادگستري استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی مظفری رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: ماهیت دستگاه قضائی امکان کمتری برای انتشار خدمات و دستاوردهای قوه قضائیه بوجود آورده است.

 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه در بهمن ماه سال گذشته به این استان بیان کرد: بسیاری از مشکلات قضائی استان کرمانشاه با مصوبات سفر رییس قوه قضائیه به این استان مرتفع شد.

 

حجت الاسلام مظفری از اجرایی شدن 50 درصد مصوبات سفر رییس قوه قضائیه به کرمانشاه خبر داد و افزود: یکی از مصوبات این سفر استخدام 200 نفر نیروی انسانی در بخش اداری در استان کرمانشاه بود که مراحل جذب این نیروها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به استواری دستگاه قضا بر منابع دینی، بیانات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست محترم قوه قضاییه گفت: دستگاه قضائی این اصول را سرلوحه فعالیت‌ها خود قرار داده و این اصول در حد توان در این استان مورد عمل قرار گرفته است.

 

وی یکی از اصول فعالیت دستگاه قضا را عدالت محوری و قانون گرایی بیان کرد و افزود: این اصل در سفارشات مقام معظم رهبری، فرمایشات رئیس قوه قضائیه و اصول کلی قانون اساسی مطرح شده است.

 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: قاضی برای اجرای عدالت و قانون براساس مبانی دینی و قانون عمل می کند و عمل براساس قانون با توجه به کم بودن تعداد قضات مجتهد مورد تاکید قرار دارد.

 

مظفری با بیان اینکه عدالت به دنبال اجرای قانون بوجود می آید افزود: اجرای قانون محدودیت ها را از قاضی می گیرد که قاضی بتواند براساس این قوانین احکام خود را صادر کند.

 

رییس دستگاه قضا در استان کرمانشاه تنوع قوانین را یکی از آسیب های دستگاه قضا بیان کرد و گفت: از مجلس انتظار داریم که در تصویب قوانین مواردی چون صراحت و سادگی را رعایت کند.

 

رییس شورای قضایی استان افزود: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در بحث شفاف سازی قوانین فعال باشد تا توده مردم برای درک قوانین با سختی روبرو نباشند تا حق مردم در مخاطره قرار نگیرد.

 

وی اطلاع رسانی، نظارت و آموزش را سه رویکرد دستگاه قضا در استان کرمانشاه برای توسعه قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این اصل استوار بوده است که با تشکیل جلسات متعدد و آموزش همکاران نسبت به رفع مشکلات مباحث قانونی عمل کنیم.

 

وی از ورود 340 هزار پرونده به دستگاه قضائی استان کرمانشاه در سال گذشته خبرداد و افزود: بطور متوسط سالانه بیش از 300هزار پرونده به دستگاه قضائی در استان کرمانشاه وارد می‌شود.

 

رییس دستگاه قضا در استان کرمانشاه بیان کرد: از مجموع بیش از یک میلیون پرونده در چهار سال گذشته تنها 42 پرونده مشمول ماده 18 شده اند و این موارد نیز بطور غالب به دلیل اشتباه قضائی بوجود آمده است.

 

استقلال دستگاه قضا مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد

 

مظفری شاخص دستگاه قضایی در استان کرمانشاه را استقلال این دستگاه بیان کرد و افزود: از سوی مقام معظم رهبری بر استقلال دستگاه قضائی بسیار تاکید شده و از منظر عقلی، شرعی نیز استقلال این دستگاه امری ضروری است.

 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از نظارت این دستگاه بر روند صدور احکام برای جلوگیری از انحراف مراحل رای خبرداد و گفت: در چند سال گذشته حتی در یک مورد احدی حق مداخله نداشته است و اجازه این امر را به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نداده ایم.

 

وی آموزش را یکی دیگر از اصول دستگاه قضا بیان کرد و افزود: تاکنون سه دوره کارآموزی برگزاری شده که این افراد در چند ماه آینده به دستگاه قضا در استان کرمانشاه اضافه می شوند.

 

مظفری تهدید و تطمیع از سوی خاطیان را یکی از مشکلات دستگاه قضا در این استان دانست و گفت: از مردم انتظار داریم با اعتماد به دستگاه قضا در تمامی مراحل بررسی پرونده در زمان صدور رای حکم صادره را پذیرا باشند.

 

رییس کل دادگستری وجود شایعه را یکی دیگر از مشکلات عمومی استان کرمانشاه بیان کرد و افزود: رسانه ها در شفاف سازی و مقابله با رواج شایعه نقش اساسی را برعهده دارند که در این موارد با مراجعه به مسؤولان ذیربط شفاف سازی بعمل خواهد آمد./998/د101/ب4

ارسال نظرات