۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۰۶۶۴
آیت الله نمازی:

امامزادگان انوار الهی بر روی زمین هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان،امامزادگان را انوار الهی روی زمین برای انسان ها دانست و گفت: امامزادگان انوار الهی هستند تا انسان های روی زمین هنگام بروز مشکلات و سختی به آنها پناه ببرند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان شامگاه سه شنبه در گردهمایی سالانه خادمین افتخاری سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) کاشان، گفت: خداوند براساس رحمت واسعه اش برای انسان ها سرپرست و هادی قرارداده است و یکی از فیض هایی‌که خداوند نصیب بشر کرده فیض رهبری است.

 

وی افزود: هیچ موجودی در نظام آفرینش خارج از رحمت الهی نیست و رحمت الهی همه هستی را زیر پر و بال و پوشش خود قرارداده است و این صفت رحمان و رحیم و رحمت الهی شامل همه چیز می شود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که خداوند براساس رحمت خودش انسان را خلق کرد و براساس رحمت خود برای انسان ولی و قیم و هادی قرارداد یادآورشد: رحمت الهی دارای یکصد درجه است که از این یکصد درجه تنها یک درجه از آن را در دنیا و بین همه مخلوقات خود اعم از انسان و حیوانات تقسیم کرده است و 99 درجه باقیمانده را در آخرت به انسان می دهد و رحمت اش شامل انسان می شود به طوری که شیطان حسادت می کند.

 

وی، ایجاد مهر و محبت بین مادر و فرزند را همان رحمت الهی دانست و گفت: اگر مادر با تمام وجودش و به مانند شمع برای فرزندش می سوزد و همه سختی ها را تحمل می کند تا فرزندش در سلامت باشد این امرتنها ذره ای از شعاع رحمت الهی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رحمت الهی باعث شده است تا خداوند در دنیا برای بشر سرپرست قراردهد که نخستین آن پیامبر و بعد از پیامبر ائمه معصومان(ع) و بعد از ایشان اولاد آنها، امامزادگان هستند.

 

آیت الله نمازی امامزادگان را انوار الهی روی زمین برای  انسان ها دانست و گفت: امامزادگان انوار الهی هستند تا انسان های روی زمین  هنگام بروز مشکلات و سختی به آنها پناه ببرند.

 

 به گفته وی انسان ها برای بازسازی خود نیاز به مکانی دارند که این مکان آستان مقدس امامزادگان است که خداوند برای استفاده از امامزادگان به گونه ای برنامه ریزی کرده است که اهل بیت(ع) یک جا نباشند تا فیض وجود مبارک آنها در همه جا و به همه برسد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امامزادگان رحمت و فیض الهی برای انسان ها هستند گفت: امامزادگان ستارگان آسمانی هستند که خداوند روی زمین به عنوان ملجأ انسان های مصیبت زده قرارداده است که یکی از این امامزادگان حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است که در سال 113 قمری عده ای از مردم فین و کاشان در مدینه خدمت امام باقر(ع) شرفیاب و از ایشان می‌خواهند چون دسترسی به امام ندارند نماینده ای برای آنها انتخاب کند و تقدیر الهی بود تا علی بن باقر(ع) از مدینه به کاشان آمد و بعد از سه سال اقامه نماز جمعه در مسجد جامع کاشان  عاقبت در مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید و در این محل دفن شد.  

 

امام جمعه کاشان گفت: حرم حضرت علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان بقعه ای از بقاع متبرکه ای است که خداوند آن را بنا بر تقدیر و حکمت خود برای انسان های بی پناه قرارداده است و این نعمت بزرگی است که شب های جمعه صدها خانواده و طی سال میلیون ها زائر دارد.

 

امام جمعه کاشان یادآورشد: خادم علی بن باقر(ع) نباید اهل گناه و دروغ باشد و به نامحرم نگاه کند و دست او به طرف مال شبهه ناک دراز شود چون علی بن باقر(ع) پاک و طاهر و طیب و خالص و صالح است وخادمین او نیز باید چنین ویژگی هایی داشته باشند.

 

به گفته وی، خادمین حرم علی بن باقر(ع) مانند پروانه هایی هستند که حول وجود ایشان کسب فیض می کنند باید همه وجودشان نور باشد و زمانی که خادم علی بن باقر(ع) لباس فرم به تن نداشته باشد بتوان از حرکات و گفتار او متوجه شد که او انسان زمینی نیست بلکه انسان آسمانی است.

 

 آیت الله نمازی، احترام ، اکرام و احسان به زائرین را یکی از مهمترین کارهای خادمین افتخاری حرم علی بن باقر(ع) دانست و افزود: اگر می خواهید خدمت شما مورد قبول آقا باشد باید درصد تواضع خود را افزایش دهید و خود را فراموش کنید و فقط به فکر ذکر خدا و خدمت به زائرین باشید.

 

وی افزود: خادمین حرم باید قدردان نعمتی باشند که خداوند به آنان داده است و برای قدردانی از این نعمت بزرگ باید با وضو و پاک وارد حرم شوند که حرم مکان نزول فرشتگان الهی است.     

 

به گفته وی خادمین افتخاری باید فضای آستان مقدس علی بن باقر(ع) را تبدیل به  فضایی عرشی و ملکوتی کنند تا هرکسی وارد می شود بگوید عجب صفایی و عجب وفایی دارند این ها فرشتگان خدا هستند.

 

آیت الله نمازی تعامل بین خادمین، کارکنان، معاونت ها و مدیران و اعضای هیأت امناء، ستاد نماز جمعه مشهد اردهال و امام جمعه را در پیشبرد اهداف و برنامه های آستان مقدس علی بن باقر(ع) حائز اهمیت دانست و گفت: خدمت در چنین مکان مقدسی محلی برای قهر و اختلاف نیست چرا که آستان ملکوتی حضرت خانه فرشتگان الهی و مکانی نورانی و با صفا و با وفا است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات