۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۱۰۷۰۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مقابله با باندهای اقتصادی نیازمند همکاری نزدیک سه قوه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای با تاکید بر این که مقابله با باندهای اقتصادی نیازمند همکاری سه قوه است، گفت: پیشگیری از جرائم و مفاسد اقتصادی تنها به یک عامل قضایی بستگی ندارد.
حجت الاسلام احمد سالک

حجت‏الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: ماهیت قوه قضاییه عبارت است از اجرای عدالت در جامعه و دفاع از حقوق مردم و مبارزه با هرگونه فساد که مخل مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و یا غیره باشد.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی را به سران سه قوه اعلام کرد ابراز داشت: یکی از ماهیت‏های اصلی قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی است که این ماهیت ایجاب می‏کند مبارزه سنگینی علیه این مفسده و جرم آغاز شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که در این مدت گذشته شاهد تحرکاتی از سوی قوه قضاییه بودیم، افزود: سخنگوی قوه قضاییه هم با ارائه گزارشاتی مبنی بر اینکه سیستم قضایی کشور از حالت انفعال خارج شده اعلان کردند که قوه قضاییه در حال بررسی پرونده‏های بزرگ دیگری در زمینه مفاسد اقتصادی است.

 

حجت‏الاسلام سالک میزان موفقیت در اجرایی شدن این اظهارات را نیازمند یک نگاه عمیق‏تری نسبت به مسائل جاری کشور دانست و اظهار داشت: باید قوه قضاییه قبل از اینکه جرمی انجام شود به موقع پیشگیری کند که این امر نیازمند نگاهی باز به همه مسائل جاری کشور است.

 

وی با بیان این که پیشگیری از جرائم و مفاسد اقتصادی تنها به یک عامل قضایی بستگی ندارد تأکید کرد: بخشی از موارد پیشگیری از مفاسد اقتصادی، رفع خلاءهای قانونی و بخش دیگر بخش‏نامه‏ها و تکیه بر دستورالعمل‏های اجرایی است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مقابله با باند‏های فعال در زمینه اقتصاد را که مفسده برانگیز هستند، بخش دیگری از این پیشگیری دانست و ابراز داشت: قوای مجریه، مقننه و قضاییه و دستگاه‏های تبلیغاتی و فرهنگی باید با همکاری یکدیگر با این باندهای اقتصادی مبارزه کنند.

 

حجت‏الاسلام سالک با بیان این که زیر ساخت تمام این مشکلات به خاطر عدم وجود پیوست‏های فرهنگی و دینی در دستگاه‏های اقتصادی است، اظهار داشت: اگر پیوست دینی بر این دستگاه ها و حتی بر قوه قضاییه حاکم شود میزان تخلفات به اندازه چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه یکی از مطالبات مردم از دستگاه قضایی را محاکمه سران فتنه 88 دانست و تأکید کرد: قوه قضاییه این عمل را نمی تواند انکار کند.

 

وی در پایان با بیان این که سران فتنه کاری کردند که موجب شادی دشمنان اسلام و نظام دینی ایران بود، تصریح کرد: اگر این آقایان هنوز زنده هستند و در منازل خودشان زندگی می‏کنند از رأفت اسلامی است چرا که اگر در هر کشور دیگری این کار را انجام داده بودند اعدام می‏شدند و ما نمونه‏ای از آن را الان در مصر مشاهده می‏کنیم./922/ت302/ج

ارسال نظرات