۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۰۷۸۳
استاد حوزه علمیه اصفهان:

لبخند به دشمن مشکلات ما را حل نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان، گفت: کسانی که گمان می کنند اگر به دشمن لبخند بزنیم مشکلات ما حل خواهد شد سخت در اشتباهند، زیرا دشمنان ما به تصریح قرآن زمانی از ما راضی می شوند که دین خود را رها ساخته و به آیین آنها درآییم
آيت الله نجفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قدرت الله نجفی، استاد حوزه علمیه و جانباز حادثه هفت تیر عصر امروز در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان شهرضا در مدرسه علمیه مدینة العلم این شهرستان، ولایتمداری را بارزترین ویژگی شخصیتی شهید بهشتی برشمرد و عنوان کرد: مهم ترین اختلاف و تفاوت شهید بهشتی با افرادی چون بنی صدر و بازرگان، ولایی بودن و پیروی از خط امام(ره) بود.

 

وی شهید بهشتی را دانشمندی با ایمان و متفکری ولایی دانست و افزود: شهید بهشتی بسیار عامل به وظیفه بود و این مسأله مهمی است که باید الگو همه مسؤولان باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا، تلاش برای معیشت و تأمین ارزاق مردم را از برنامه های کاری شهید بهشتی بر شمرد و تصریح کرد: ایشان می فرمودند «ما با دو ماه ذخیره گندم نمی توانیم هم با دشمن بجنگیم و هم صف نان داشته باشیم»، بنابراین از شهید رجایی خواستند تا از بانک مرکزی وام بگیرد و گندم وارد کند.

 

آیت الله نجفی در ادامه این مطلب افزود: مسأله اقتصاد تا آنجا برای شهید بهشتی مهم بود که شب شهادت ایشان دستور جلسه بررسی عوامل تورم و راهکارهای اقتصادی حل آن بود که با توجه به فرار بنی صدر به پیشنهاد عده ای از حضار مسأله ریاست جمهوری مطرح شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: ما در تمامی جبهه های مقابله با دشمن پیروز شدیم اما در جبهه فرهنگی ممکن است شکست بخوریم و اگر این شکست محقق شد زحمات افرادی چون شهید بهشتی و شهید همت از بین خواهد رفت.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: فرهنگ یکی از مهم ترین مسائلی بود که فکر شهید بهشتی را به خود مشغول می داشت و امروز نیز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مباحث فرهنگی از آن روست که ایشان از همسنگران شهید مظلوم آیت الله بهشتی بودند.

 

این جانباز حادثه هفت تیر ضمن تأکید بر لزوم التزام عملی به ولایت فقیه گفت: باید افرادی چون شهید بهشتی را به عنوان الگوی خود در امور قرار دهیم تا کشور ما هیچ گاه غرب و شرق زده نشود.

 

آیت الله نجفی تصریح کرد: کسانی که گمان می کنند اگر به دشمن لبخند بزنیم مشکلات ما حل خواهد شد سخت در اشتباهند، زیرا دشمنان ما به تصریح قرآن زمانی از ما راضی می شوند که دین خود را رها ساخته و به آیین آنها درآییم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات