۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۱۰۷۸۴
امام جمعه بابل:

مخاطب شناسی رسالت مهم مبلغان در تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به اهمیت تبلیغ اثرگذار دین در جامعه اشاره کرد و گفت: مخاطب شناسی مهم ترین وظیفه مبلغان در تبلیغ دین است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی استان در بابل گفت: مخاطب شناسی و اقناع در حوزه تبلیغات دینی یک امر ضروری است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و با تقدیر و تشکر و حمایت از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگ دینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و تأسیس آن یکی از رویش های به وجود آمده در انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه بابل به بیان سه ویژگی تبلیغ دینی پرداخت و خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام گمراهی دیگران را به هیچ وجه تحمل نمی کرد و مترصد فرصت و بهانه ای برای هدایت مردم بود و سعی بر انجام وظیفه هدایت گری داشت.

 

وی ادامه داد: رنج مردم، پیامبر اسلام را بیشتر از رنج های خودشان می آزرد و بر خلاف روش پیامبران گذشته علیرغم آزارهای مردم نه تنها آنها را نفرین نفرمود بلکه برای هدایت آنها دعا می کرد.

 

حجت الاسلام روحانی به اهمیت جایگاه و نقش روحانیت در بین مردم اشاره کرد و گفت: یک عالم در یک منطقه و یا محله اشاره آن چنان می تواند منشأ برکات و اثر گذار شود که موجب تحول در منطقه شود و به خوبی می شود در قیاس با محله همجواری که روحانی و مبلغ دینی در آن قرار ندارد به این حقیقت پی برد.

 

امام جمعه بابل با توجه به بازخوانی اهداف و اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در سه دهه فعالیت های جهادی این دستگاه فرهنگی تاکید کرد: نشر و گسترش فعالیت های دینی و اسلامی نیازمند بهره گیری از فن آوری های روز و تکنولوژی های ارتباط جمعی در حوزه فعالیت های دینی است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان داشت: حوزه فرهنگ بسیار حساس و پیچیده است، مسؤولان فرهنگی باید برای تحقق شعار سال با توجه به توسعه یافتگی حوزه فرهنگ اعتبارات فرهنگی را افزایش دهند و مراقب رخنه های فرهنگی باشند.

 

امام جمعه بابل با مهم ارزیابی کردن ارتباط روحانیت با عموم جامعه و آحاد مردم در مساجد، تکایا و هیأت های مذهبی خاطر نشان کرد: نیازهای فرهنگی به سرعت در حال تغییر و تحول است و رصد این مقوله نیاز به مطالعه و تحقیق و تفحص بیشتری دارد و با توجه به هجمه های فرهنگی در جامعه و برنامه ریزی دشمنان نظام باید با توجه به این تغییرات راهکارهای مناسبی ارائه شود.

 

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این جلسه گفت: سلامت جامعه اسلامی در پناه قرآن و تبلیغات دینی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم. 

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است. 

 

وی با اشاره به اهمیت  زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای عرصه تبلیغ دینی در دوران دفاع مقدس، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باتوجه به اعتبارات بسیار کم و پرسنل زحمت کش در ارائه تبلیغ ارزش های دینی و اسلامی گام های مؤثری برداشته است.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: بخش فرهنگ بسیار مظلوم واقع شده است و توجه ویژه به این بخش می تواند ما را در هرچه بهتر برگزار کردن این طرح ها یاری کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات