۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۱۰۸۰۴
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نشر معارف قرآنی یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید در توسعه و ترویج معارف ناب قرآن گام‌های بلندی برداریم، گفت: یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان، نشر معارف قرآن است.
حجت الاسلام يدالله رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري و امام جمعه بلداجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان با تأکید بر این که باید در توسعه و ترویج معارف ناب قرآن گام‌های بلندی برداریم، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان، نشر معارف قرآن است.

 

وی با بیان این که باید با ترویج معارف قرآنی جامعه و به‌ویژه نسل جوان را در برابر چالش‌های فرهنگی بیمه کنیم، گفت: در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است و فضای جامعه بیشتر معنوی می‌شود، باید برای ترویج قرآن در همه سطوح اهتمام جدی داشت.

 

امام جمعه بلداجی با اشاره به این که پس از پیروی انقلاب اسلامی گام‌های بسیار بلندی در ترویج قرآن در ابعاد مختلف در کشور برداشته شد، افزود: قرآن کتابی به‌روز و آیین‌نامه زندگی برای همه بشریت است و باید در جامعه بیشتر به معارف این کتاب آسمانی پرداخته شود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید افزون بر قرائت و رعایت صوت زیبا به عمق قرآن و باطن آن نیز اهمیت داده شود، گفت: قرآن کتابی است که اگر انسان به باطن آن راه پیدا کرد از لذت‌های معنوی آن بیشتر بهره‌مند می‌شود و ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب است تا نهایت استفاده از معارف قرآنی برده شود.

 

حجت الاسلام رحمانی افزود: شورای اداری استان باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در ایام ماه مبارک رمضان نماز جماعت در محل نمازخانه‌های ادارات با حضور کارمندان برگزار شود و از روحانیان استان برای بیان مسائل دینی و اخلاقی و به‌ویژه سبک زندگی اسلامی بهره‌گیری کرد.

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج اخلاق قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: جامعه امروز به شدت به بیان مسائل و توسعه اخلاقی بر مبنای اخلاق قرآنی و معارف ناب این کتاب آسمانی نیاز دارد و باید سعی کرد که در ماه مبارک رمضان که فضای جامعه قرآنی است و دل‌ها در این ماه آمادگی بیشتری دارد، زمینه‌های لازم را فراهم کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در پایان بر شناساندن فلسفه صحیح ماه رمضان میان اقشار مختلف مردم تأکید کرد و گفت: اگر فلسفه این ماه معنوی درست فهمانده شود و به‌طور صحیح مورد شناخت قرار گیرد، همه دوست دارند تمام ماه‌های سال، رمضان باشد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات