۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۱۰۸۱۹
مدیر کل اوقاف استان قم خبر داد؛

اعزام 600 مبلغ دینی به سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه های اوقاف و امور خیریه استان قم در ایام ماه مبارک رمضان گفت: یکی از برنامه‏هایی که هر سال در این ماه مبارک برگزار می‏شود، برنامه قرآنی با عنوان ضیافت الهی است که مورد استقبال مردم قرار می‏گیرد.
شوذب شيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام شوذب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به برنامه های اوقاف و امور خیریه استان قم در ایام ماه مبارک رمضان گفت: یکی از برنامه‏هایی که هر سال در این ماه مبارک برگزار می‏شود، برنامه قرآنی با عنوان ضیافت الهی است که مورد استقبال مردم قرار می‏گیرد.

 

وی، با اشاره به این که هر کجا انحرافی دیده شده نشانه دوری از قرآن کریم بوده است، ابراز داشت: این برنامه در جوار حرم امامزادگان جعفر شهید(ع)، علی بن جعفر(ع)، سید علی(ع) و سید معصوم با حضور قاریان و حافظان هر روز پس از نماز ظهر و عصر برگزار می‏گردد.

 

حجت‏الاسلام شیری با بیان اینکه در این سه دهه سه نفر از قاریان مصری برای حضور در بقاع متبرک شاخص استان و مسجد جامع برای تلاوت قرآن کریم دعوت شده‏اند اظهار داشت: محافل انس با قرآن کریم در بقعه‏های دیگر استان به صورت همخوانی اجرا می‏شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، تفسیر قرآن کریم را از دیگر ویژه برنامه‏های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: این برنامه با ظرفیت کشوری در بقاع متبرکه شاخص استان ها در سراسر کشور برگزار می‏شود.

 

حجت‏الاسلام شیری به طرح نشاط معنوی ویژه نوجوانان و جوانان در 18 پایگاه استان قم اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح از برنامه‏های مهمی است که در بقاع متبرکه و امامزاده‏های استان قم برای ارتباط بیشتر جوانان و نوجوانان با اماکن مذهبی برگزار می‏شود.

 

وی، به اهمیت اجرای این برنامه‏ها که سبب تقویت بنیه دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان می‏شود اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه نشاط معنوی حدود چهار سال است که در استان قم برگزار می‏گردد و امسال در غالب 18 برنامه با رویکرد آموزشی، تربیتی، اردویی، تفریحی و ورزشی برگزار می‏گردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یکی دیگر از برنامه‏های اداره اوقاف در ماه مبارک رمضان امسال را غبار روبی از بقاع متبرکه عنوان کرد و ابراز داشت: مبلغانی به امامزاده‏ها و بقاع متبرکه برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان در غالب برنامه نشاط معنوی اعزام خواهند شد.

 

حجت‏الاسلام شیری با بیان این که در این طرح ها 600 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‏شوند، خاطرنشان کرد: ثبت نام برای استفاده از این طرح ها تا 10 تیرماه ادامه دارد و اختتامیه آن نیز در روز 28 مرداد برگزار می شود.

 

وی، در پایان افزود: برنامه حفظ قرآن کریم همچنان در غالب 240 کلاس در حال برگزاری است که سهمیه اوقاف از این کلاس ها 5000 نفر است که به صورت رایگان در حال آموزش هستند./922/پ202/س

ارسال نظرات