۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۱۰۸۲۶
مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد:

طرح «ضیافت معنوی» در امامزادگان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان از برگزاری طرح ضیافت معنوی در ماه مبارک رمضان در زنجان خبر داد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تقویت باورها در این طرح مد نظر است.
حجت الاسلام باقري

حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری طرح معنوی ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه امامزادگان زنجان خبر داد و اظهار داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان در این طرح مد نظر است.

 

وی در ادامه به دیگر اهداف برگزاری طرح ضیافت معنوی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، اجرای دقیق نیات واقفین خیر اندیش و آماده‌سازی فضای امامزادگان نیز از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه برپایی خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه طرح ضیافت خواند و عنوان داشت: با توجه به استقبال مردم و تاثیرگذاری طرح خیمه‌های معرفت در ویژه برنامه‌های سازمان، امامزادگانی که ظرفیت برپایی خیمه‌های معرفت را داشته باشند نسبت به اجرای این برنامه ها اقدام خواهند کرد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه خاطر نشان کرد: فعال کردن غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، فعال کردن غرفه مشاوره برای خانواده‌ها و جوانان با حضور روحانی متخصص و تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه های طرح ضیافت معنوی است.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که کلاس ها و برنامه های جداگانه ای در این طرح برای بانوان اجرا می شود تصریح کرد: در این طرح برنامه‌های اختصاصی برای خواهران که شامل احکام بانوان، کلاس‌های قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، مباحث تفسیری و اخلاقی است برگزار می شود، همچنین برای جوانان و نوجوانان نیز دوره‌های قرائت و آموزش حفظ قرآن، مفاهیم قرآنی، احکام، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی و شبهات دینی در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در پایان ابراز داشت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با برگزاری طرح نشاط معنوی، ضمن برگزاری هر دو دوره از ظرفیت‌‌های طرح نشاط اعم از مبلغان و دانشجویان اعزامی نیز استفاده می شود./949/ت302/ب4

ارسال نظرات