۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۸۳۰
در حوزه علمیه امام صادق زنجان؛

کارگاه تخصصی آسیب شناسی ماهواره و فضای مجازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه تخصصی آسیب شناسی ماهواره، بازی های کامپیوتری و همچنین فضای مجازی صبح امروز در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.
آسيب هاي ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام مسعود شیری، صبح امروز در کارگاه تخصصی آسیب شناسی ماهواره و فضای مجازی که در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان و از سوی بسیج طلاب این مدرسه برگزار شد، هدف برنامه های ماهواره را تغییر سبک زندگی اسلامی مردم دانست و گفت: بیشترین هدف ماهواره ها تغییر سبک زندگی اسلامی مردم به سبک زندگی آمریکایی است.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان برای تغییر سبک زندگی مردم به سبک زندگی آمریکایی به ترویج ازدواج های سفید و جشن طلاق و مباحثی از این دست که در فیلم های هالیوودی موجود در کشور که از تلویزیون هم بارها پخش شده است، پرداخته اند.

 

حجت الاسلام شیری در ادامه عادی سازی دین و ترویج فرقه های نوظهور را از دیگر برنامه های ماهواره عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که ماهواره ها برای مردم کشور اسلامی ایران طراحی کرده است مانند تمامی کشورها که برای هر کشوری برنامه ای متفاوت دارد می توان به عادی سازی دین به این صورت که همه در امور دینی نظر بدهند و همین طور ترویج فرقه های نوظهور اشاره کرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمنان با ترویج فرقه های نوظهور و ادیان دروغین، اعتقادات مردم را هدف قرار داده اند و با ترویج عرفان های دروغینی همچون اوشو، سای بابا و اکنکار و همچنین ترویج کتاب های تألیف شده از سوی صاحبان همین عرفان ها جامعه را مورد آماج حملات اعتقادی قرار داده اند.

 

این کارشناس مسایل رسانه ای در ادامه ترویج تفکرات مادی گرایی را سبب استحاله فرهنگی مردم خواند و ابراز داشت: یکی از اقدامات مؤثر ماهواره برای استحاله فرهنگی مردم در ایران ترویج تفکرات مادی گرایی است که با آمدن آن، تفکراتی مانند ایثارگری از میان جامعه بر چیده خواهد شد که از نمونه های بارز آن می توان به احتکار مواد غذایی از سوی برخی از مردم اشاره کرد.

 

حجت الاسلام شیری در پایان با بیان این که طلاب باید به سوی شناخت دقیق تر این ابزارهای رسانه ای رو بیاورند گفت: طلاب باید در کنار این که درس خود را به صورت محکم می خوانند به سمت و سوی فعالیت در فضای مجازی و شناخت دقیق ابزار دشمن رو بیاورند و مردم را نیز از حیله ها و ابزارهای آنها آگاه سازند. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات