۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۸۸۵
با حضور فعالان و صاحب نظران:

همایش بزرگ مرزبانی فرهنگی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ مرزبانی فرهنگی با حضور فعالان و صاحب نظران فرهنگی کشور در مشهد برگزار شد.
مرزباني فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بزرگ «مرزبانی فرهنگی» با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، اساتید و صاحب نظران برجسته کشور، میهمانانی از کشورهای آفریقایی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم مشهد شب گذشته در محل مهدیه مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این همایش، فرهنگ را مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی دانست که همه آثار و برکات انقلاب از آن نشأت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: ادبیاتی که انقلاب اسلامی برای حل مسائل مختلف مطرح کرد، دیگر مکاتب و جریانات دنیا را تحت تأثیر قرار داد و با همین روند بود که در طی این سال ها بزرگ ترین تهدیدها را به بهترین فرصت ها تبدیل کرده است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عناصر فرهنگی ما در طی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نظامی، علمی و سیاسی میان­برهایی را در رسیدن به اهدافمان ایجاد کرده و همین گفتمان است که دنیا را در مسیر یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داده است و از همین روست که امروز بیشترین هجمه ها به فرهنگ ما صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که مباحث مختلف فرهنگی در زوایای مختلف نیازمند دقت و واکاوی هستند، افزود: امروز این سیستم دفاعی و گفتمان پیش رو با یک نگاه نادرست در حال فراموشی است و اقتضا دارد فضای عمومی جامعه با جدیت این اهداف را مطالبه کرده و برای برون رفت از این مسیر غلط تلاش مداوم داشته باشد.

 

وی یادآور شد: گاهی بمباران فرهنگی به قدری شدید است که برای مردم عادی سازی شده و جامعه نسبت به آن بی تفاوت می شود؛ آخرین نمونه این عادی سازی را در همین تصمیم اخیر دانشگاه آزاد مبنی بر عدم برخورد با پوشش نامناسب دانشجویان شاهد بودیم که با وجود انتظار ما برای اعتراض جدی مردم، واکنش خاصی را در پی نداشت.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تاکنون که حراست دانشگاه ها بر پوشش دانشجو نظارت داشتند وضع اینگونه بوده است امروز که رسما از مدیریت ظواهر و پوشش دانشجو شانه خالی می کنند چه بر سر دانشگاه خواهد آمد./930/پ202/ب4

ارسال نظرات