۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۱۰۹۱۲
امام جمعه خوی:

هدف داعش الحاق عراق به اردوگاه آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: آن چه کـه در عراق روی داده است جنگ شیعه و سنـی نیست، بلکه نظام سلطه با استفاده از پس مانده های رژیم صدام به عنـوان مهره های اصلی و عناصر تکفیری متعصب می خواهند عراق بـه اردوگاه آمریکا ملحق شود.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته خوی با اشاره به رعایت تقوای الهی و رسیدن به تقوای فلسفه وجوب روزه، اظهار داشت: دین مقدس اسلام در خصوص اهمیت و جایگاه روزه آیات و روایات بی شماری دارد که از جمله آنان می توان به سخن امام محمد باقر (ع) اشاره کرد که می فرمایند «اسلام بر پنج چیز بنا شده است نماز، زکات، روزه، حج و ولایت» که به خاطر اهمیت این پنج موضوع از ارکان دین مقدس اسلام شمرده شده است که روزه با این جایگاه فلسفه وجوبش در آیه تقوا معرفی شده است.

 

وی در ادامه به اثرات و برکات روزه اشاره کرد و افزود: آمرزش گناهان، آزادی از آتش دوزخ، دعای ملائکه بر انسان، بسته شدن درهای جهنم و باز شدن درهای بهشت، رانده شدن شیطان از انسان و پذیرفته شدن دعاها از جمله مهم ترین برکات روزه است.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه به علل سوء قصد مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران اشاره کرد و ادامه داد: سازمان سیا، ساواک، گروهک های التقاطی و سایر جریان های سیاسی و ضد انقلاب اسـلامی نسبت به نقـش سرنوشت ساز ولی امر مسلمیـن در طول سال های مبارزات قبل از پیروزی به ویژه در مشهد مقدس واقف بودند.

 

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور آمریکا منافع خـود را در ایران از دست داده بود تلاش های گسترده ای را برای بر اندازی نظام انقلابی نوپا آغاز کرد، اضافه کرد: افزون بر فعالیت های گسترده جاسوسی، ایجاد غائله های قومی در مرزها، سازمان دهی ضد انقلاب و پس مانده های ساواک بـا محوریت سفارت آمریکا در ایران سازمان سیا جهت از میان برداشتن سـران نظام و نیروهای امام طرحی را به نام طـرح فونیکس به مـرحله اجرا گذاشـت.

 

امام جمعه خوی خاطر نشان کرد: نقش سرنوشت ساز ایشان در شکل گیری ارکان نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب از قبیل عضویت در شورای انقلاب، مشارکت در تأسیس و مدیریت حزب جمهوری اسلامی، نمایندگی امام در شورای عالی دفاع، راه اندازی ستاد جنگ های نامنظم، پاسداران و چندین مسؤولیت سرنوشت ساز دیگر آمریکا با به کار گیری طرح فونیکس ترور کردن شخصیت های مؤثر و برجسته انقلاب را به مرحله اجرا در آورد و مقام معظم رهبری جزء نخستین شخصیت هایی بود که مورد سوء قصد قرار گرفت ولی با عنایت خدا این توطئه دشمنان نیز خنثی شد.

 

وی در ادامه با تسلیت سالگرد شهادت شهدای 7 تیر و تبریک هفته قوه قضاییه گفت: قضاوت منصب پیامبر(ص)، ائمه(ع) و فقیه جامع الشرایط است به طوری که امیرمؤمنین (ع) در این خصوص می فرمـاید "اَفْـضَلُ الـْخَـلْـقِ أَقـْضاهُم بِالـْحـَقِّ" یعنی برترین مردم داورترین آن ها به حق است.

 

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد تحولات مهمی  از قبیل راه اندازی شوراهای حل اختلاف، اصلاح سیاست کیفری، ایجاد دفاتر پیشگیری و ارتقاء عملکرد دادستانی، ارتقاء سطح پاسخگویی و اطلاع رسانی، توسعه فرهنگ وکالت، استفاده از فناوری های مدرن، راه اندازی خدمات الکترونیکی قضایی و راه اندازی پرتال جامع اطلاع رسانی را در قوه قضاییه بوده ایم که همه این اتفاقات نشان از پیشرفت و توسعه این سازمان است.

 

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان قوه قضاییه اظهار داشت: کادرسازی، نظارت بر عملکردها، عدم تاخیر در اجرای احکام، جانشین پروری، پیشگیری از وقوع جرم و افزایش همکاری های میان سه قوه از جمله مهم ترین مطالبات رهبری از قوه قضاییه است.

 

خطیب جمعه خوی در ادامه به حوادث و اتفاقات جهان اسلام اشاره کرد و اضافه کرد: حوادث و اتفاقات اخیر عراق نشان از توافق پشت پرده ارتجاع و استکبار علیه دولت و مـلت ایـن کـشور دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: حملات شدید جریان های سیاسی داخل و خارج علیه دولت شیعی نوری مالکی، موضع گیری جانب دارانه عربستان سعودی از گروه تکفیری داعش، موضع گیری خصمانه النجیفی رییس مجلس عراق علیه دولت نوری مالکی، موضع گیری رییس جمهور آمریکا علیه دولت عراق که چرا با گروه های دیگر کنار نمی آید همه این ها نشان گر فتنه برنامه ریزی شده بوده تا دولت شیعی عراق را ساقط و در غیر این صورت موضوع تجزیه این کـشور را مطرح سازند.

 

حجت الاسلام شکوری به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: آن چه کـه در عراق روی داده است جنگ شیعه و سنـی نیست، بلکه نظام سلطه با استفاده از پس مانده های رژیم صدام به عنـوان مهره های اصلی و عناصر تکفیری متعصب به عنوان پیاده نظام، تـلاش برای برهم زدن ثبات و آرامش عراق و تهدید تمامیت ارضـی ایـن کـشور دارد که در حقیـقت دعوای اصلی در عـراق میان کسانی است کـه می خواهند عراق بـه اردوگاه آمریکا ملحق شود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات