۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۱۰۹۳۱
امام جمعه اردبیل:

جهان اسلام به وحدت حول محور مرجعیت دینی و رهبری صالح نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، اقدامات تروریستی داعش را نقشه استکبار برای ایجاد نزاع و درگیری در جهان اسلام دانست و گفت: امروز جهان اسلام به یک انسجام و وحدت نظر حول محور مرجعیت دینی و رهبری صالح دست نیاز دارد تا در مقابل فتنه های خطرناک ایستادگی نماید.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به تحولات عراق و اقدامات ضد بشری داعش در این کشور اسلامی، خاطرنشان کرد: عالم اسلام در آتش فتنه و دودستگی می سوزد به طوری که گروه تروریستی داعش و طرفداران آنان فجیع ترین اقدامات را انجام داده و اعلام کرده اند که قصد تجزیه عراق را دارند.

 

وی افزود: امروز جهان اسلام به یک انسجام و وحدت نظر حول محور مرجعیت دینی و رهبری صالح دست نیاز دارد تا در مقابل فتنه های خطرناک ایستادگی نماید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: استکبار جهانی تصمیم گرفته است تا پایان این قرن 300 کشور به کشورهای سازمان ملل اضافه کند تا به عنوان کشورهای ذره و تابع بتواند حاکمیت ملی آنها را نقض و هدایت‌شان را برعهده بگیرد.

 

امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران را به هوشیاری در برابر تهدیدات گروه های انحرافی همچون داعش فراخواند و گفت: رژیم غاصب صهیونیسم به صراحت اعلام کرد که با استقلال اقلیم کردستان آن را به رسمیت می شناسند و آمریکایی ها نیز مدعی شدند قصد استقلال 300 کشور جدید را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: آنها تلاش می‌کنند تا بر پایه تمام نژادها و فرهنگ‌ها کشور مستقل تشکیل دهند و کشورهای قدرتمند را از صحنه حذف کنند و این کار را از باب خدمت به اقوام انجام نمی دهند بلکه تمام نقشه ها را برای تسلط بیشترشان بر کشورها انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دو استراتژی عظیم را در منطقه دنبال می‌کند که اولی این است که دشمن باید به دست برادران خود کشته شده و نابود گردد و دوم اینکه خاورمیانه به کشورهای ضعیف و کوچک که توان ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را ندارند، تقسیم شوند.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: آنها حاکمیت ملی کشورها را نشانه گرفته اند تا عالم اسلام را با این نزاع و درگیری ها مشغول مشکلات خودشان کنند و اصلا به فکر دیگر تجاوزهای مستکبران روزگار به ویژه اسرائیل غاصب نباشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر از خدمات دستگاه قضایی تجلیل کرد و گفت: شمار شهدای ترور در ایران تکان ‌دهنده است به طوری که تاکنون 17 هزار انسان بی‌گناه به دست منافقان به شهادت رسیده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: دوری از گناهان و توبه از معاصی در آستانه ورود به میهمانی خداوند در این ماه پرفضیلت بسیار با اهمیت است.

 

وی شراقت ماه رمضان را به خواندن قرآن و تلاوت روزانه آن دانست و اظهار کرد:جای تاسف است که مساجد ما در این ماه به جای باز بودن برای انجام تکالیف الهی و تلاوت قرآن کریم بسته باشد بلکه بهتر است هیئت امنای مساجد در مساجد را باز کنند تا مومنان به صورت دسته جمعی هر روز یک جزء قرآن را تلاوت کرده و از پرداختن به دل مشغولی های دیگر پرهیز کنند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات