۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۱۰۹۶۰

نخستین امام جمعه شهر سهند معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین امام جمعه شهر جدید سهند با حکم رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور منصوب شد.
شوراي سياست گذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی امروز در معارفه امام جمعه شهر جدید سهند با بیان این‌که نماز جمعه نماد وحدت امت اسلامی است، اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان تعطیلی این فریضه عبادی و سیاسی است.


وی با اشاره به این‌که ترور ائمه جمعه تبریز در آغازین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان از اوج تأثیرگذاری نماز جمعه بر قلوب مؤمنین و ارتقای بینش و بصیرت سیاسی مردم بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در 28 نقطه استان آذربایجان شرقی نماز جمعه با حضور پرشور مردم اقامه می شود.


حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که یادخدا، دعوت به تقوا، وحدت و انسجام مسلمانان از مهترین فواید نمازجمعه است، تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه اسلام، محل تعلیم و تربیت و تزکیه و آماده دفاع از اسلام هستند و نمازهای جمعه بهترین فرصت برای آگاهی از مواضع دشمنان اسلام محسوب می شوند.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در عراق اظهار داشت: تمام نقشه های شوم و جنایت های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در اعمال گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق تجلی یافته است.


وی با بیان این‌که استکبار جهانی، با حمایت و ترویج گروهک های ضد اسلامی در منطقه به دنبال خدشه‌دار ردن چهره حقیقی اسلام است، گفت: هدفی دشمنان سال‌ها دنبال می کنند و امام راحل بارها بر آن تأکید داشتند، این است که غرب، اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب به جهان ارایه می کند.


گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام منیب راد با حکم حجت الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه شهر جدید سهند معرفی شد. وی پیش از این به مدت چهار سال امام جمعه اسکو بود.


یادآور می شود، شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان شرقی است که با 110هزار نفر جمعیت در ناحیه شمال غربی شهرستان اسکو و در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات