۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۱۰۹۶۵

خبرهای کوتاه فرهنگی خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش بزرگ ترنم مادرانه ویژه خواهران طلبه و همسران طلاب جامعة المصطفی، برگزاری طرح ضیافت الهی در 96 بقعه خراسان رضوی، برگزاری طرح بزرگ قرآنی اهل ذکر در مشهد، برگزاری سومین دوره نکوداشت سروقامتان ناجا و فراخوان مردمی تولید پوستر «سرطان مصرف» عناوین مهمترین خبرهای فرهنگی خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت الاسلام شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پنجم تیرماه در سومین دوره نکوداشت سروقامتان ناجا در هتل معین مشهد گفت: گزینه روی میز ملت ایران فرهنگ ایثار و شهادت است و تا این فرهنگ در بین مردم ما وجود دارد از آسیب‌های دشمن در امان هستیم و تا این گزینه و روحیه در جامعه ما هست بدانید که بیمه هستیم.

 

وی افزود: مردم ما و انقلاب ما مدیون شما هستند و هر آنچه امروز داریم از شماست، اگر افتخاری داریم شما آن را به این کشور داده‌اید و شما آبروی این کشور هستید.

 

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: همه ما باید به این نتیجه برسیم که اگر افتخاری داریم از این جانبازان ایثارگر و فرهنگ ایثارگری است که ما را همواره نجات داده است و هرکجا مشکلی پیش آمده این فرهنگ آن را برطرف کرده است.

 

وی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت رسیدگی به جانبازان و ایثارگران اظهار کرد: از 22 بهمن‌ماه تا 22 اسفندماه سال گذشته به مدت یک ماه در سراسر کشور حدود 34 هزار دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشته‌ایم که شروع آن‌ها با دیدار رییس‌جمهور با یکی از این خانواده‌ها آغاز شد و بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب "طرح سپاس" این دیدارها را در تمامی استان‌ها جاری ساخته است.

 

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: هرچقدر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قدردانی کنیم، همایش بگذاریم و آن‌ها را به زیارت امام رضا (ع) و مکه و کربلا بفرستیم در مقابل خدمت آن‌ها به اسلام و انقلاب و رهبری هیچ است.

 

حجت‌الاسلام‌ شهیدی با تأکید بر این‌که جامعه ایثارگر ما جامعه بزرگی است گفت: امروز 3 میلیون و 300 هزار نفر کل جامعه ایثارگری ماست و سعی داریم با تمام توان در خدمت آن‌ها باشیم.

 

برگزاری طرح ضیافت الهی در 96 بقعه خراسان رضوی

 

برگزاری مراسم شب های قدر، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم ، برگزاری کلاس های تفسیر ، برپایی  نمایشگاه پوستری با موضوع ماه مبارک رمضان، برپایی  خیمه معرفت شامل قرفه های گفتمان دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی، قرفه کودک، مشاوره و ...، برپایی  محا فل انس با قرآن کریم و برگزاری نماز عید فطر از برنامه های این طرح در استان خراسان رضوی است.

 

برگزاری طرح بزرگ قرآنی اهل ذکر در مشهد

واحد مبلغین مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نظر دارد با موسسه تدبر در قرآن و سیره در دوره آموزشی «تدبر در قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام» همکاری کند.

 

خانم زوارزاده، مسؤول واحد مبلغین مدرسه علمیه اسلام شناسی با اعلام این خبر افزود: قرار است در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری مدرسه علمیه اسلام شناسی و با حضور اساتید موسسه تدبر در قرآن، جزء 30 قرآن کریم  به لحاظ ساختارشناسی آیات و سوره ها و فهم و تدبر آیات کلیدی مورد  مطالعه قرار گیرد لذا از کلیه بانوان قرآن پژوه دعوت می شود در این طرح قرآنی شرکت کنند.

 

گفتنی است  در پایان دوره از سوی موسسه تدبر در قرآن و سیره به شرکت کنندگان در طرح گواهینامه معتبر اعطا می شود و از برگزیدگان طرح قدردانی به عمل خواهد آمد.

 

علاقمندان می توانند جهت شرکت در این طرح در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (سلام الله علیها)  تا هفتم تیرماه به نشانی مدرسه واقع در خیابان امام خمینی 48 مراجعه یا با شماره تلفن 8552790 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است در ایام ماه مبارک رمضان، دوره های آموزشی با عناوین روانخوانی و تجوید، تفسیر آیات کلیدی قرآن و فرقه شناسی در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار خواهد شد و کلیه طلاب، دانشجویان و بانوان علاقمند شرکت در این طرح می توانند جهت ثبت نام در این کلاس ها تا قبل از ماه رمضان  به مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها مراجعه کنند.

 

برگزاری همایش بزرگ ترنم مادرانه ویژه خواهران طلبه و همسران طلاب جامعة المصطفی

 

همایش بزرگ ترنم مادرانه ویژه طلاب خواهر و همسران طلبه های المصطفی مشهد با محورهای تربیتی، اخلاقی و اقتصادی، اجتماعی، معنوی و عبادی در دو محور تدوین مقاله فرهنگی و اقتصادی، پنجشنبه 24 مهر در جامعه المصطفی مشهد برگزار می شود.

 

تبیین منزلت بانوان مسلمان و تاثیرگزاری آنان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و استحکام خانواده، بررسی و شناسایی استعدادها و ظرفیت فراگیران تربیت مبلغه و همسران طلاب، ساماندهی فعالیت های فرهنگی تربیتی خانواده های طلاب غیرایرانی، ایجاد فضای مناسب برای تبیین تأثیر مهاجرت در ایفای نقش مادرانه، تبیین سبک زندگی دینی اهداف برگزاری این همایش هستند.

 

لازم به ذکر است مهلت ارسال آثار 15 مهرماه سال جاری است و علاقمندان می توانند مقالات خود را به آدرس خیابان شیرازی 17 جنب هتل قائم مهدیه مرحوم عابدزاده- اداره امور خانواده ارسال و یا با شماره تلفن های 2223008 و 2241220 تماس بگیرند.

 

مسابقه بزرگ کتابخوانی ستاره جوانی

 

علی اکبر روحی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید روحی مشهد گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی ستاره جوانی با هدف پرداختن به موضوع هویت جوانان و ترویج و تبیین بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه جوانان به منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان خراسان رضوی برگزار می شود.


وی تصریح کرد: سوالات مسابقه برگرفته از کتاب " ستاره جوانی " است که فایل کتاب را علاقه مندان می توانند از مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.m-ketab.ir  دریافت کنند.


روحی افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.m-ketab.ir   فایل کتاب را دریافت نمایند و یا بصورت حضوری به قرائت خانه های شهرداری در سطح شهر و یا فروشگاه تسنیم واقع در چهارراه شهدا، پاساژ فیروزه نسبت به تهیه کتاب و برگه مسابقه اقدام کنند.


مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید روحی مشهد و با اشاره به اینکه علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه باید پاسخ نامه های خود را حداکثر تا 20 تیر به صورت اینترنتی به سایت
www.m-ketab.ir   و یا به دبیرخانه ارسال کنند، افزودبه برگزیدگان این مسابقه کتابخوانی جوائز نقدی از جمله 30 کارت هدیه 500.000 ریال و دهها هدیه نفیس فرهنگی اهدا خواهد شد.

 

گفتنی است، علاقمندان جهت شرکت در مسابقه بزرگ کتابخوانی و دریافت فایل pdf کتاب و سوالات به مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.m-ketab.ir مراجعه کنند.

 

فراخوان مردمی تولید پوستر «سرطان مصرف»

 

بنابر این گزارش، نهضت مردمی پوستر انقلاب ضمن اعلام این فراخوان، آورده است: در امتداد مسیر خطیر دهه‌ی پیشرفت و عدالت، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امسال را به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده و اهالی فرهنگ را به ادای وظیفه در مسیر این شعار جامع و زندگی‌بخش فراخوانده‌اند. بر همین اساس، با توجه به اهمیت مسألۀ «فرهنگ اقتصادی» و تأثیر آن بر سرنوشت مادی و معنوی کشور، نهضت مردمی پوستر انقلاب قصد دارد بر معضل «مصرف‌زدگی» به‌عنوان یکی از نقاط پرآسیب سبک زندگی جامعه ایران تکیه نماید.

 

این گزارش حاکیست، مصرف زدگی علیه استقلال، رتبه بالای جهانی در مسابقه مصرف‌زدگی، مصرف‌زدگی ما، کمک به اقتصاد بیگانه، مصرف برای تسکین ناآرامی های درونی و خلاءهای شخصیتی، بازی در پازل کمپانی‌های تولیدی،  رسانه ملی و پمپاژ مصرف‌زدگی، سازمان‌های دولتی، سرمشق مصرف عمومی، راهکارهای عملی قناعت در زندگی، پرداخت به مصادیق عینی مانند مجالس عروسی، ترحیم، مهمانی ها، افطاری ها، خرید اتومبیل و موبایل و لباس از موضوعات این فراخوان است.

 

همچنین آثار گرافیکی باید در قالب پوستر و به صورت عمودی تولید شود. در این آثار حداکثر استفاده از زبان بصری لازم بوده و باید از قالب های تکراری یا کپی برداری شده پرهیز گردد.

 

در صورت رسیدن آثار به حدّ نصاب کیفی و کمّی علاوه بر ارائه‌ی آن در سایت نهضت جهت استفاده‌ی عموم مردم و اطلاع رسانی به کلیه‌ی مرتبطین درسطح کشور، در قالب‌های اکران نمایشگاهی در شهرهای مختلف کشور و تهیه نرم افزار و توزیع در شبکه‌ی مردمی کشوری ارائه و استفاده خواهد شد.

 

علاقمندان تا پایان مردادماه می توانند آثار محتوایی و گرافیکی خود را به ایمیل postermovement.com@gmail.com ارسال نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی  www.postermovement.ir مراجعه کنند. همچنین ده ها پوستر سبک زندگی از طریق این پایگاه قابل دریافت است./930/پ203/ب4

ارسال نظرات