۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۰۴۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

سبک زندگی قرآنی نجات‌بخش است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری خواستار بهره مندی از مفاهیم و ارزش های قرآنی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی شد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش استقبال از ماه رمضان که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، گفت: لحظات معنوی ماه ضیافت الهی، فرصت‌هایی برای محاسبه نفس و انس با آیات انسان‌ساز کلام الله مجید است.


وی با تأکید بر این‌که روزه‌داری تنها به امساک از خوردن و آشامیدن نیست و باید مراقبت رفتار و گفتار خود باشیم، تصریح کرد: این ماه فرصتی مهم برای تمرین فضائل اخلاقی و دوری از رذایل است، در حقیقت برکات معنوی ماه رمضان بایستی در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.


حجت الاسلام انتظاری رمضان را فرصتی برای نیل به مقاصد الهی و دوری از هواهای نفسانی دانست و افزود: باید از تمامی لحظات ماه ضیافت الهی برای توبه، استغفار و پاکی از تمام ناپاکی های دنیوی بهره جست، لحظات این ماه مبارک، فرصتی برای خلوت با معبود جهت سیقل دادن روح و پاکی افکار است.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که روزهای طولانی ماه مبارک رمضان در سالجاری فرصتی مغتنم برای انس بیشتر با مفاهیم و آشنایی با تفسیر آیات قرآنی است، گفت: البته با توجه به کوتاهی شب‌های تابستان، بایستی حداکثر استفاده را از معنویت حاکم بر شب‌های رمضان داشت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که متولیان فرهنگی و مسؤولان مرتبط نیز بایستی در راستای الگو شدن ارزش ها و مفاهیم قرآن کریم در زندگی روزمره تلاش کنند، اظهار داشت: انس گیری جوانان با آیات الهی موجب رفع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی خواهد شد.


حجت الاسلام انتظاری خواستار بهره مندی از مفاهیم و ارزش های قرآنی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی شد و افزود: اگر قرآن کریم در قیامت از معضلات و مفاسد اجتماعی در جامعه اسلامی گله‌مند باشد، نتیجه بی تقوایی و نبود گرایش به سمت سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.


همچنین بهرام سرمست، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در سخنانی به تشریح فعالیت های فرهنگی، مذهبی و قرآنی این سازمان در طول سال پرداخت و اظهار داشت: تدوین برنامه ای منسجم برای اجرای برنامه های کیفی قرآنی در مساجد منطقه آزاد ارس در دستور کار است.


گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور رحیم خاکی قاری و داور بین المللی قرآن کریم همراه بود، به 50 نفر از قرآن آموزان مؤسسه نورالقرآن ارس در رشته های حفظ و روخوانی، تجوید و نهج البلاغه گواهی پایان دوره اعطا شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات