۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۰۵۴

مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد.
7 تير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در مسجد انگجی تبریز اظهار داشت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی در نظام اسلامی ایران است که حق بزرگی بر ملت ایران دارد.


وی با بیان این‌که ترور شهید بهشتی از سوی منافقان آگاهانه، هدفمند و برنامه‌ریزی شده بود، خاطرنشان کرد: آیت الله بهشتی ذوب در دین و ولایت بود، بر این اساس دشمنان انقلاب در گام اول تلاش در مخدوش کردن و ترور شخصیتی ایشان داشتند، اما به علت نفوذ و جایگاهشان در دل مردم این توطئه دشمن ناکام ماند.


حجت الاسلام شریفی ادامه داد: دشمنان با شبهه‌پراکنی و ترویج تهمت‌های ناروا به شهید بهشتی درصدد خدشه‌دار کردن چهره این انقلابی اصیل داشتند، اما پس از شکست در این عرصه، طرح ترور فیزیکی این عالم وارسته و مجاهد را پیاده کردند، غافل از این‌که شهادت آیت الله بهشتی مهر تاییدی بر حقانیتش بوده است.


رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این‌که شهید بهشتی از معتمدان حضرت امام خمینی(ره) بود، گفت: منافقان و دشمنان در خیال خام خود با این ترورها به دنبال سقوط جمهوری اسلامی بودند، اما خون شهدای هفتم تیر موجب بصیرت ملت ایران و آگاهی از فتنه های منافقان شد.


وی تدوین قانون اساسی، ساماندهی و احیای قوه قضاییه و تأسیس جهاد سازندگی را از مهم ترین اقدامات شهید آیت الله بهشتی برشمرد و ادامه داد: احیای قوانین قصاص و حدود از سوی شهید بهشتی موجب سلامت روانی جامعه شده است، اما برخی از کشورهای استکباری و مجامع بین المللی از این اقدام شهید بهشتی ناخرسند بوده و سعی در انحراف افکار عمومی دارند.


حجت الاسلام شریفی بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و پیشگیری از جرم تاکید کرد و اظهار داشت: این فریضه، وظیفه همه مؤمنان است و اگر هر کس به وظیفه شرعی خود در این رابطه عمل کند، شاهد کاهش جرایم خواهیم بود، البته باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر باید از خانواده ها شروع شود.


رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این‌که تشکیلات قضایی اجازه پایمال شدن حقوق کسی را نمی دهد، گفت: دادگستری و سازمان های وابسته با تمام توان سعی در احقاق حقوق مردم دارند، رسیدگی به نقض قانون در دستگاه های اجرایی نیز از مأموریت های یکی از نهادهای زیر مجموعه دستگاه قضاست که با جدیت پیگیری می شود.


گفتنی است، مجلس گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی امروز از سوی بیت آیت الله شبستری و استاندار آذربایجان شرقی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات