۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۰۹۲
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان:

نیازسنجی جامعه از اولویت‌های کاری مبلغان باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان بر ضرورت نیاز سنجی جامعه تأکید کرد و گفت: یک مبلغ دینی باید نیازها و اولویت‎های جامعه را به خوبی بشناسد و برای رفع و اغنای آن نیازها، مطالب جدید، جذاب و کارآمد را بیان کند.
حجت الاسلام اسلاميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین علی رضا اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در همایش «طلایه داران تبلیغ» این استان، مسؤولیت تبلیغ و ترویج شعائر و ارزش‏های اسلامی در جامعه را توفیقی بزرگ و الهی دانست و گفت: تبلیغ دین و معارف اسلامی کار انبیاء و اهل بیت(ع) بوده و اکنون این رسالت سنگین بر عهده مبلغان و روحانیان بصیر و آگاه قرار گرفته است.

 

 

وی به داستان حضرت موسی(ع) و دستور خدای متعال به حضرت موسی برای هدایت و راهنمای مردم اشاره و خاطرنشان کرد: خدای متعال به حضرت موسی(ع) دستور می‌دهد که خود به سمت مردم برو و آن ها را از گمراهی و ظلمت نجات بده؛ بنابراین مبلغان ما نباید منتظر دعوت و مجلس خاص باشند، خودشان باید جهادگونه به امر تبلیغ بپردازند.

 

 

حجتالاسلام والمسلمین اسلامیان، مبلغان را ادامه دهندگان راه انبیاء دانست و گفت: تبلیغ دین کار آسانی نیست بلکه باید دقت، مطالعه و خودسازی نیز با آن همراه باشد تا بتوان جامعه را از لحاظ دینی و اسلامی ارتقاء داد.

 

 

این مقام مسؤول بر ضرورت نیاز سنجی جامعه تأکید کرد و گفت: یک مبلغ دینی باید نیازها و اولویتهای جامعه را به خوبی بشناسد و برای رفع و اغنای آن نیازها، مطالب جدید، جذاب و کارآمد را بیان کند.

 

 

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یک مبلغ نباید منتظر دعوت و دستور از بالا باشد، تصریح کرد: مبلغ باید هر کجا احساس نیاز کرد وارد شود و جامعه را هدایت و راهنمایی کند؛ همانند حضرت موسی(ع) که برای هدایت جامعه لحظه‌ای دریغ نکرد.

 

 

وی بی تقوایی را یکی از بیماری مهم جامعه امروز دانست و گفت: نیاز جامعه امروز به مسأله تقوا به مراتب بیشتر و یک نیاز اساسی و مهم است که باید مبلغان با سلاح دانش و زبان نافذ این مهم را در جامعه محقق کنند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان افزود: اگر تقوای الهی در جامعه حاکم شود به طور قطع انحرافات، رخنه‌های فرهنگی و تهاجمات نرم دشمنان نیز بی اثر خواهد بود و راه نفوذ بر آن ها بسته خواهد شد.

 

 

این مقام مسؤول، عالم بی عمل را یک آفت و خطر جدی برای جامعه دانست و گفت: اگر یک عالم دینی خود به احکام و دستورات الهی پایبند نباشد به یقین اعتقادات مردم و آبروی علمای بزرگ را که برکت آن ها مبلغان ما امروز عزیز و بزرگ شده‌اند به بازی خواهد گرفت و آین آثار سوء در پی خواهد داشت.

 

 

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، سعه صدر را لازمه کار یک مبلغ دانست و گفت: پیغمبران الهی نیز در راه ترویج شعائر اسلامی سختیها و فشارهای فراوانی را متحمل شدند اما در این راه سعه صدر نشان دادند و به موفقت و کمال دست یافتند.

 

 

وی با تأکید بر این که تبلیغ ما باید همراه با استدال و منطق قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: با مردم بر اساس آیات قرآن و احادیث و با زبان راحت و ساده سخن بگویید و از بیان کلمات سنگین و نامفهوم به جد بپرهیزند./9457/پ202/ب4

 

ارسال نظرات