۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۱۴۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

برخورد با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که روزه‌خورای علنی به دور از فرهنگ عمومی اسلامی است، تصریح کرد: همگان باید در این راستا تلاش داشته باشند تا کسی نتواند حرمت شکنی نسبت به این ماه داشته باشد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا از فرصت های ارزنده این ماه مبارک به بهترین نحو ممکن و در راستای تعالی و تکامل خود بهره گیرد.

 

وی با اشاره به این که ماه رمضان از بهترین ماه‌های خداوند است و هیچ ماهی بالاتر از آن سراغ نداریم، بیان داشت: این ماه گرانقدر مملو از برکات و ثمرات گرانقدری است که باید از لحظه های نورانی آن استفاده شایسته ای داشته باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا است و روزه در این ماه مقرر شده تا ما مهمان خدا بودن را تمرین کنیم، گفت: انسان باید از فرصت های ارزنده این ماه به منظور رشد و سعادت معنوی خویش در راستای قرب به حق تعالی بهره گیرد.

 

وی با بیان این که با آمدن ماه رمضان همه مسلمانان باید با جهاد نفس، سر بندگی را در برابر خداوند فرود آورند، خاطرنشان کرد: باید از این ماه ارزشمند استفاده کرده و کاستی ها و گناهان خود را جبران و بیش از گذشته به منظور نزدیکی با آفریدگار هستی گام برداریم تا بتوانیم رضایت باری تعالی را کسب کنیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که روزه نیتی باطنی و امری قلبی است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما باید در این باشد تا خلوص ماه مبارک رمضان به صورت همیشگی در ما وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی درونی است گفت: خداوند متعال همه جوانب کار را در این ماه مبارک برای زدودن زنگار گناهان با لطف و رحمت بی بدیل خویش فراهم نموده و همه درها را در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی گشوده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که با افرادی که در میان روزه‌داران حرمت شکنی می‌کنند باید برخورد مناسبی شود، گفت: نهادهای مرتبط باید در امر برخورد با روزه خواری در ملأ عام کوشا بوده و در راستای کاهش آن در این ماه مبار ک و بزرگ تلاش داشته باشند.

 

وی با بیان این که روزه‌خورای علنی به دور از فرهنگ عمومی اسلامی است، تصریح کرد: همگان باید در این راستا تلاش داشته باشند تا کسی نتواند حرمت شکنی نسبت به این ماه داشته باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات