۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۱۴۸
استاد حوزه علمیه قم:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تحول درونی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که باید در تلاش باشیم تا ماه رمضان فرصتی برای تحول درونی انسان باشد، ادامه داد: اگر بتوانیم دستاوردهای معنوی ارزنده ای به دست آورده و آن را حفظ کنیم ملائکه به سراغ ما آمده و به کرامات ارزنده ای دست خواهیم یافت.
حجت الاسلام اردشير لاريجاني، استاد حوزه علميه قم

حجت الاسلام عباس اردشیرلاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن ماه رمضان با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی ارزنده است که همواره انسان باید از آن استفاده کند، گفت: باید با توسل و نیایش و ایمانی سراسر عشق و پاکی به درگاه ایزد منان حرکت کنیم تا بدین وسیله ضمن تکامل و تعالی خویش توانسته باشیم دنیا و آخرت خود را الهی کنیم.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که باید از لحظه لحظه های این ماه نورانی در راستای تقرب الی الله بهره گیری کنیم، بیان داشت: ماه رمضان ماهی است که در آن غایت و نهایت کشش برقرار است که باید با اهتمام والا خود را به قرب الی الله برسانیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای به فعلیت رسیدن انسان است، تصریح کرد: باید از لحظه های نورانی این ماه بهره کافی را برده و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید در تلاش باشیم تا ماه رمضان فرصتی برای تحول درونی انسان باشد، ادامه داد: اگر بتوانیم دستاوردهای معنوی ارزنده ای به دست آورده و آن را حفظ کنیم ملائکه به سراغ ما آمده و به کرامات ارزنده ای دست خواهیم یافت.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که باید در ماه مبارک رمضان در تلاش باشیم تا نورانیت و معنویت در وجود ما نهادینه شود، بیان داشت: کرامت ذاتی در همه انسان ها وجود دارد و در موجودات دیگر وجود ندارد، اما انسان می تواند کرامت اضافی هم داشته باشد که در سایه علم و عمل فراهم می شود.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که بنای عالم بر فتح است، اما ما هستیم که با گناهان خود درهای بهشت را به روی خود می بندیم، خاطرنشان کرد: باید با تهذیب نفس و تلاش در راستای تکامل و تعالی به بالاترین مراتب و درجات برسیم تا درهای بهشت را به سوی خود باز کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا به مرتبه خودشناسی برسد، گفت: انسان می تواند با شناخت خود به تعالی و تکامل دست یافته که باید به این امر ارزنده توجه کنیم.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با اشاره به این که انسان نباید ناامید شده و باید با گامی شایسته در مسیر حق حرکت کند که خداوند منان کیمیاگر است، خاطرنشان کرد: انسان در هر زمانی می تواند به سمت حضرت حق بازگردد و راه باز است که باید به درگاه پروردگار توبه کنیم.

 

گفتنی است؛ سلسله نشست های با موضوع معادشناسی از نگاه قرآن و حدیث با سخنرانی حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی(استاد حوزه علمیه قم)، همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر در شبستان آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات