۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۱۱۱۸۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ارتقاع سطح معرفتی جوانان مهم ترین هدف اجرای طرح نشاط معنوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ارتقاع سطح معرفتی جوانان یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است، گفت: این طرح نیازمند حضور پررنگ جوانان و خانواده ها در آن است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح نشاط معنوی در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری با بیان این که سعادت و کمال انسان در گرو دین و فرهنگ است، افزود: مقام معظم رهبری بر زندگی قرآنی و اسلامی تاکید دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که رعایت کرامت انسانی یکی از مسائل مهم است، بیان داشت: فرهنگ اسلامی کشور ما با کرامت اسلامی و احکام نورانی اسلام عجین شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که خانواده ها باید برای تحکیم بنیان خانواده خود دغدغه داشته باشند، بیان کرد: طرح نشاط معنوی به دنبال برطرف کردن دغدغه خانواده ها است.

 

وی با اشاره به این که ارتقاع سطح معرفتی جوانان یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی است، بیان داشت: این طرح نیازمند حضور پررنگ جوانان و خانواده ها در آن است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح نشاط معنوی در 105 بقعه متبرکه و امامزاده استان خبر داد و بیان داشت: 29 خیمه معرفت در اجرای این طرح برپا می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: غرفه های مختلفی از جمله غرفه عفاف و حجاب، همه واقف باشیم و مشاوره خانواده در خیمه معرفت برپا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مبلغان دینی همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد اشاره کرد و افزود: حضور روحانیت در مساجد در ماه مبارک رمضان بر غنای دینی و عرفی مردم می افزاید و خوب است که فرهنگ وقف در خطابه و سخنرانی ها تبیین شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اقتصاد و سیاست با استفاده از ابزار فرهنگ عینیت و حیات می بخشند، تصریح کرد: جایگاه روحانیت مقوله نقش ویژه ای در تبیین اندیشه های فرهنگی و دینی در جامعه دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت همواره محبوب مردمی و مورد اعتماد آحاد جامعه بوده است، افزود: روحانیت همواره در خدمت به دین و اهل بیت بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با تأکید براین که فرهنگ وقف باید از سوی روحانیت در خطابه باید ترویج شود، گفت: ساخت مدارس علوم دینی، مقابله با فرهنگ غنی اسلامی، کمک به تولید علم و انجام تحقیقات دینی باید از طریق فرهنگ وقف ترویج شود.

 

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این بازدید از طرح نشاط معنوی به عنوان یکی طرح های این سازمان برشمرد و بیان کرد: این طرح فرصتی مناسب برای استفاده جوانان از فضاهای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اعزام مبلغان طرح ضیافت الهی نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: مبلغان باید ارتباط نزدیکی با شرکت کنندگان طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری داشته باشند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات