۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۱۱۱۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بی توجهی به تبلیغات ماهواره ها اثرات جبران ناپذیری بر هویت دینی و ملی جوانان دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به افزایش هجمه های فرهنگی شبکه های فارسی زبان خارجی، گفت: بی توجهی به فعالیت تبلیغاتی ماهواره ها اثرات جبران ناپذیری برهویت ملی و دینی جوانان دارد.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر از امروز در سلسه نشست های خانواده متعالی در جمع بانوان خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر فعالیت تبلیغاتی شبکه های فارس زبان در داخل کشور روبه افزایش است، گفت: متاسفانه در حال حاضر فرهنگ استفاده از ماهواره ها در کلان شهرها به یک فرهنگ رایج تبدیل شده و همین موضوع هویت دینی و ملی خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 

وی افزود: مسؤولان فرهنگی و خانواده ها باید متوجه اثرات مخرب این وسایل ارتباط جمعی بر زندگی خانوادگی خود بوده و دقت کنند هدف اصلی این ماهواره ها از پخش سریال های خانوادگی از بین بردن عنصر حیا، عفت و وفاداری در کانون خانواده ها است و غرب با پخش این برنامه ها سعی دارد کانون روابط خانوادگی را در کشورهای اسلامی مانند کشورهای غربی متزلزل کند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر نهادهای فرهنگی در این زمینه برنامه هدفمندی ندارند، گفت: زمانی که سبک زندگی غربی در کانون خانواده ها گسترده و نهادینه شود مدیران و مسؤولان فرهنگی با استفاده از هیچ ابزاری قادر به اصلاح این فرهنگ نخواهند بود پس بهتر است قبل از این که سبک زندگی غربی در گوشت و خون جوانان و خانواده ها ریشه دوانده باید به روشنگری خانواده ها و جوانان نسبت به اثرات مخرب و سوء ماهواره ها بپردازند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که اگر تاثیرات سوء ماهواره ها برای خانواده ها تبیین شود قطعا آنها از نصب و خرید این وسایل خودداری خواهند کرد، گفت: متاسفانه تا زمانی که مردم اثرات مخرب ماهواره ها را ندانند جمع آوری این دستگاه ها توسط نیروهای انتظامی و نیروهای ارشادی فایده  چندانی نخواهد داشت.

 

 

وی با بیان این که تولی و تبری از مهم ترین فروع دین در مذهب اسلام است، ابراز داشت: منظور از تولی و تبری دوستی با دوستان خدا و آنچه خدا دوست دارد بوده و تبری یعنی دوری جستن از دشمنان خدا و آنچه خدا دوست ندارد است بنابراین ماهواره که مروج فرهنگ دشمنی با خدا و در معنای عمیق تر دشمن نفس و سعادت و رفاه مادی و معنوی خانواده ها هستند نمونه مهمی برای تبری محسوب می شوند و باید از آنها دوری جست.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که انسان باید طبق دیدگاه قرآن کریم از محیط های گناه آلود دوری و مهاجرت کند، گفت: آوردن ماهواره به خانه و نصب ماهواره عین ورود به نقاط گناه آلود است و ما چگونه وقتی در خانه ماهواره داریم می توانیم از فرزندان و کودکان و جوانان خود بخواهیم نماز بخوانند و روزه بگیرند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: ماهواره ها مهم ترین مروجان فساد و فحشا در جامعه هستند و اگر یک بررسی کوتاه و سطحی در خصوص ورود ماهواره ها به کشور انجام دهیم متوجه می شویم از زمان ورود ماهواره ها به کشور میزان فسادهای اخلاقی و بد حجابی به مراتب بیشتر از سال های قبل شده است.

 

 

وی یادآور شد: ماهواره ها مخل آرامش در کانون خانواده ها هستند و آمریکا می خواهد از طریق ماهواره مانند یک سیب کرم خورده کشور و خانواده ها را از درون فاسد کند زیرا با سستی کانون خانواده ها و ترویج بدحجابی و بی عفتی در جوامع اسلامی غرب نیاز به لشکرکشی به داخل کشور ندارد./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات