۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۲۰۴
آیت الله شفیعی:

جلوگیری از تولید نسل جلوگیری از مقدرات الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که استفاده از وسایل ضد بارداری گناه محسوب می شود، گفت: استفاده از این وسایل و جلوگیری از تولید نسل جلوگیری از مقدرات الهی است.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله جلسات ماه مبارک رمضان در مسجد آیت الله شفیعی اهواز، اصل فلسفه روزه را رسیدن به تقوای الهی دانست و افزود: اگر تقوا با یک ماه روزه در زندگی انسان حاصل می شد خداوند روزه یک ماه در هر سال را واجب نمی کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اهواز با اشاره به گرفتاری های دنیایی انسان اظهار داشت: روح انسان همچون لباسی است که پس از مدتی استفاده نیاز به شست و شو جهت رفع آلودگی دارد.

وی با بیان این که تقوا همچون آبی است که همواره باید بر بدن انسان ریخته شود، گفت: گناهان انسان به دو نوع تقسیم می شود که قسم اول آن است که انسان می داند آن فعل گناه است و باز مرتکب آن می شود و در نوع دوم انسان متوجه نیست که فعل گناهی مرتکب می شود.

آیت الله شفیعی به سخنی از امام صادق(ع) در کتاب توحید مفضل اشاره کرد و گفت: خداوند شهوت را در وجود انسان قرار داده است تا از این طریق نسل انسان ادامه یابد.

وی به بهانه های مردم جهت بچه دار نشدن اشاره کرد و گفت: فقر و ناتوانی در تربیت از جمله مواردی است که مردم به وسیله آن ها بچه دار نشدن خود را توجیه می کنند.

آیت الله شفیعی با بیان این که استفاده از وسایل ضد بارداری گناه محسوب می شود، اظهار داشت: در اصل، علما و فقها معتقدند استفاده از این وسایل اگر به بدن آسیب نمی رساند جایز است، اما استفاده از آنها جلوگیری از مقدرات الهی است.

انتقاد از زیبا سازی بیش از حد قبرستان ها

وی با انتقاد از زیباسازی قبرستان ها و کاشت بی اندازه درخت در این مکان ها خاطرنشان کرد: قبرها، پوسیدگی آن ها و فضای قبرستان باید انسان را به یاد آخرت بیاندازد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که درختکاری در قبرستان ها حرام نیست، اظهار داشت: اما این امر بر خلاف دستور شارع مقدس است.

وی با بیان این که برخی بیش از اندازه به دکور روزه توجه می کنند، خاطر نشان کرد: نخوردن و نیاشامیدن تنها یک جنبه روزه داری است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان تصریح کرد: انسان نباید در این ماه تنها به نخوردن اکتفا کند بلکه باید به درجات بالای معنویت برسد./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات