۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۱۱۲۰۵

ارایه مشاوره دینی در امامزادگان باقریه بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در ماه مبارک رمضان پس از ترتیل خوانی قرآن کریم در امامزادگان شاخص خراسان جنوبی جلسات مشاوره دینی ارایه خواهد شد، گفت: در شهرستان بیرجند پس از ترتیل خوانی قرآن کریم به متقاضیان مشاوره دینی ارایه خواهد شد.
امام زاده جعفر بن موسي الکاظم(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در بازدید از امام زادگان شهرستان بیرجند با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان ترتیل خوانی روزانه قرآن کریم در جوار آستانه امام زادگان باقریه شهرستان بیرجند، برگزار خواهد شد، گفت: پس از تریتل خوانی قرآن کریم مشاوران مذهبی و مبلغان دینی آماده ارایه مشاوره به مردم بوده همچنین در درمانگاه خیریه آستانه امام ازادگان باقریه خدمات درمانی در ماه مبارک رمضان به صورت رایگان برای مردم ارایه خواهد شد.

 

وی افزود: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم روزانه دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشا در جوار امام زادگان باقریه برگزار خواهد شد که در سال گذشته جوانان از این طرح استقبال بسیار خوبی داشتند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برگزاری تفسیر قرآن کریم، بیان احکام، پرسش و پاسخ در ارتباط با طرح تربیت حافظان قرآن کریم، برگزاری کلاس مشاوره و طرح نشاط معنوی، تهیه و توزیع افطاری بین شرکت کنندگان را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند عنوان کرد.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از برگزاری جلسات مشاوره دینی و پرسش پاسخ در سایر امامزادگان شاخص خراسان جنوبی خبرداد و گفت: در سال جاری مشاوره مذهبی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار 30 امام زاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اﺷﺎره ﺑﻪ ﺣﻀﻮر ﻧﺴﻞ ﺟﻮان در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌های ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در بقاع متبرکه، ابراز کرد: وظیفه مبلغان و کارکنان اداره کل و اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی این است که در ایام ماه مبارک رمضان تمامی تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت با محور قرار دادن بقاع متبرکه در موضوع های فرهنگی انجام دهند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، گفت: نخستین مشکل در مسایل فرهنگی ایجاد دغدغه است و اگر دغدغه ها ایجاد نشود برنامه های فرهنگی اثرگذار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام گرایلی با تاکید بر این که امامزادگان و بقاع متبرکه باید در خط مقدم فعالیت های فرهنگی حضور داشته باشند، گفت: هدف ما از فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه جذب جوانان به صورت مستمر در این اماکن مقدس است.

 

وی با بیان این که وقوع بیداری اسلامی ناشی از نوع نگاه مردم به حوزه های قرآنی و عمل به آموزه های قرآن در راستای استقرار نظام اسلامی است ابراز کرد: همزمان با تلاوت قرآن، طرح تدبر و تعقل در آیات قرآن کریم هم در جوار امام زادگان استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که برای شرکت کنندگان در طرح ترتیل خوانی قرآن کریم در امامزادگان باقریه سرویس رفت و آمد در نظر گرفته شده است، گفت: افزون بر افطار مراسم سحری هم در جوار امام زادگان شاخص استان از جمله امام زادگان باقریه برگزار می شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات