۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۱۱۲۳۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تدبر در قرآن زمینه ساز فهم عمیق از کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بر انس بیشتر نسل جوان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن در این ماه از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است و مبلغان دینی باید در این خصوص تبلیغ کنند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري عضو مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بهترین فضیلت ماه رمضان را کسب تقوا دانست و گفت: ماه رمضان، مهمانی خداوند است و همه ما باید از هم اکنون خود را برای این مهمانی معنوی آماده کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود، افزود: هرگونه روزه خواری علنی در این ماه مبارک، دهن کجی به ارزش های ناب الهی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که ماه مبارک رمضان حرمت و شأنیت زیادی دارد که باید از سوی آحاد جامعه اسلامی حفظ شود، بیان داشت: نباید در این ماه پرفیض شاهد روزه خواری علنی برخی ها باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب اسلامی در این ماه پرفیض تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید در این خصوص به صورت جدی با افراد خاطی برخورد کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این که مسافرانی که در ایام ماه مبارک رمضان به مازندران سفر می کنند باید حرمت این ماه را حفظ کنند، بیان داشت: نباید به بهانه مسافرت شاهد روزه خواری علنی باشیم.

 

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فراهم کردن فضای مساجد برای بهره گیری حداکثری مردم به ویژه نسل جوان از معنویت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: باید زمینه ای را فراهم کرد تا حضور جوانان و نوجوانان در مساجد تقویت شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت دوباره ای برای انسان است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصتی که خداوند متعال به همه بندگان خود داده اند در جهت تهذیب درون خود بهره گیریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین همچین بر انس بیشتر نسل جوان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن در این ماه از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است و مبلغان دینی باید در این خصوص تبلیغ کنند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که انس با قرآن انسان را از هر گونه انحراف مصون می دارد، ادامه داد: اگر آدمی در همه لحظات زندگی با کلام الهی مأنوس باشد اجر و پاداش ویژه ای در دنیا و آخرت نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید بیشتر در میان نسل جوان جامعه امروز ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم گنجینه پرارزش کلام الهی است.

 

وی تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، قرآن را کتاب انسان‌ساز دانست و ادامه داد: بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات