۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۱۱۲۵۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان:

مبلغان فرهنگ وقف را در میان مردم نهادینه کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان تبیین جایگاه وقف و فرهنگ سازی در این زمینه را امری بسیار خطیر برشمرد و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه که هر کسی با هر توان مالی می تواند واقف باشد بسیار اساسی بوده و در این زمینه نیاز به کار بیشتری است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در نشست توجیهی مبلغان اعزامی از قم جهت طرح ضیافت الهی با اشاره به رسالت خطیر مبلغان در امر تبلیغ امور دینی، اظهار داشت: این موضوع نیازمند امری کارشناسی و دقیق است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بر لزوم تبیین و تشریح احکام وقف و فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد و گفت: مبلغان در ماه مبارک رمضان افزون بر توجه دادن به مسائل معنوی و عبادی، روزه داران را به امر وقف و تبیین جایگاه این مهم نیز ترغیب کنند.

 

وی بقاع متبرکه و امامزادگان را فرزندان اهل بیت(ع) خواند و افزود: تبیین جایگاه این بزرگواران و نیز مجموعه اقداماتی به جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دیگر رسالت های مبلغان است.

 

وی امر تبلیغ و امور دینی را منوط بر تبیین و تشریح زوایای هر موضوع دانست و گفت: اگر امر وقف و جایگاه این مهم در اسلام برای افراد تشریح شود به راحتی امر تبلیغ نیز میسر خواهد شد و همگان نسبت به این فریضه همگام خواهند شد.

 

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی تبیین جایگاه وقف و فرهنگ سازی در این زمینه را امری بسیار خطیر برشمرد و افزود: فرهنگ سازی در این زمینه که هر کس با هر توان مالی می تواند واقف باشد بسیار اساسی بوده و در این زمینه نیاز به کار بیشتری است.

 

وی ترغیب مردم خیر و نیکوکار را به ایجاد وقف های جدید در زمینه نیازمندی های روز جامعه و نیز ایجاد وقف مشارکتی را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: مبلغان در این زمینه نقش اساسی دارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر اینکه مبلغان در ماه رمضان تبیین جایگاه وقف را اولویت دهند، افزود: این مهم که اگر مستأجران موقوفات حقوق وقف را نپردازند اعمال عبادی آنها نیز باطل خواهد بود، باید تبیین شود.

 

وی ابراز داشت: از تریبون های مقدس تبلیغی افزون بر این که بر امر مهم تقوی تأکید می شود باید برای توجه دادن امر وقف و ادای حقوق موقوفات نیز بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی گفت: در برخی از شهرستان ها نیاز به تبلیغ امور وقف بیش از سایر نقاط است که بر این اساس مبلغان در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان بیان داشت: مبلغان در ماه رمضان توجه دادن به استفتائات و احکام وقف را برای عموم مردم در برنامه داشته باشند./993/د101/ب4

 

ارسال نظرات