۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۱۳۰۷
استاد حوزه علمیه آمل:

کاهش نرخ جمعیت نتیجه بهره گیری از سبک زندگی غربی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل، کاهش جمعیت را یکی از مهم ترین معضلات امروز کشور دانست و گفت: رسیدن به این نرخ جمعیتی نتیجه بهره گیری از زندگی غربی در بنیان خانواده های ایرانی است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده در آمل با بیان این که آمدیم و سرزندگی قرار گرفتیم که باید برنامه های ما در مدار اخلاق بوده و حسن نیت داشته باشیم، گفت: نباید مسیری را انتخاب کنیم که موجب مشکلات شود و همواره باید به دنبال بهترین راه ها باشیم.

 

وی با اشاره به این که حتی گفته شده مجالس وعظی که می روید اذن شوهر شرط است، بیان داشت: کدام مرجع  تقلید گفته که بدون اذن شوهر می توانید هر جایی بروید و هر پوشش و لباسی را بپوشید که قرآن کریم می فرماید «فَلم یُغنِیا عَنهُما مِنَ الله شیئا و قِیلَ ادخُلا النّار مَع الدّاخِلِین» آنهای ی که تبعیت از شوهرشان در مسیرشان نباشد  آن وقت جهنم در انتظارشان خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که باید در تبعیت پذیری و در تحت ولایت بودن همسرانمان دقت کنیم، تصریح کرد: پدران و مادران امروز وظیفه ای مهم و اساسی برعهده داشته و  در انتخاب همسر برای فرزندان باید دقت و توجه لازم را داشته باشند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که متأسفانه بعضی از مسائل حلال را پیش خودمان حرام و مسائل حرام را حلال می دانیم، گفت: باید اهتمام ارزنده ای در راستای اجرای واجبات دینی و پرهیز از محرمات وجود داشته باشد که می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزنده ای قرار دهد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که در تعالیم دینی به ما گفته شده است«اُدعُونِی اَستَجِب لَکُم» بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را که در این راستا باید گام برداریم، بیان داشت: پروردگار متعال راه را به ما نشان داده و مشخص است و باید در مسیر آن حرکت کنیم که سبب سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید براین که مال حرام، حرام است خواه یک درهم و خواه چند درهم باشد، گفت: هیچ رو در بایستی در این راستا با کسی وجود  ندارد و شارع مقدس اسلام همه را با یک دید می بیند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که متأسفانه عده ای می گویند حق من است و چه حقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ربا همان ربا است و شکل و قیافه خاصی هم ندارد و بیت المال هم مال مردم است که باید در اجرای تعالیم والای دینی و دستورات ارزنده آن نهایت کوشش و تلاش را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که نباید خیال کنیم کسی نظارت نمی کند و بر قطره قطره و دانه دانه اعمال ما نظارت وجود دارد، گفت: اگر می گویند که شب اول قبر مور و موریانه ای است آن بواسطه اعمال خودمان بوده که باید در زمان کنونی به فکر آخرت خود باشیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که یکی از مسیرهای تقوا در خانه، خانواده  و اخلاق مداری است، تصریح کرد: متأسفانه بعضی از زندگی ها از اخلاق فاصله گرفتند و سبک زندگی آن سبک زندگی دینی نیست.

 

حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: یکی از معضلات بزرگ امروز کشور، کاهش جمعیت است که آن نیز به موانعی در همین زمینه برمی‌گردد که می‌توان با برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های درست آن موانع را رفع کرد که باید با ارائه سیاست‌های تشویقی درباره ازدواج جوانان و دادن تسهیلات ویژه به آنان و از سویی، تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری، ارائه راهکارهای کاهش سن ازدواج و دیگر راه ها سعی کرد تا از ازدواج‌گریزی جوانان جلوگیری شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که در سیاست های کلی جمعیت باید سعی کرد که در چهارچوب عملی و تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد برنامه ریزی های لازم در راستای اجرایی شدن آنها انجام شود، یادآور شد: در ابتدا باید یک برنامه ریزی کلی، تدوین و روی آن اقدامات کارشناسی لازم انجام گیرد و به تدریج اقدامات عملی نیز مدنظر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که اگر سبک زندگی براساس مدلی که غرب ارائه داده است مدیریت شود نه تنها پول بیشتر انگیزه انسان را برای فرزند بیشتر زیاد نمی‌کند بلکه این انگیزه را در انسان به‌شدت کم می‌کند، خاطرنشان کرد: ما باید از مسائلی مثل سبک زندگی شروع می‌کردیم چون کنترل جمعیت نتیجه تغییر سبک زندگی است و زندگی‌ها براساس سبک زندگی تمدن غربی مدیریت می‌شود که این سبک زندگی یک سری لوازم دارد که یکی از آن ها فرزند کمتر است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات