۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۱۳۲۰
امام جمعه قم با اشاره به حوادث عراق:

جریان های تکفیری تحت لوای پرچم اسلام مسلمانان را به خاک و خون می کشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گناه و کینه را از مهم‌ترین عوامل بی رغبتی افراد برای عبادت خواند و با اشاره به جنایت گروه‌های تکفیری داعش در عراق، گفت: متأسفانه امروز عده‌ای به نام اسلام و با پرچم «لا اله الا الله، محمد رسول‌الله» شیعیان که پیروان امیرمؤمنان(ع) هستند، مسلمانان ناب و پیروان واقعی اسلام را برای قربة الی الله می‌کشند.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در دومین روز از ماه مبارک رمضان در سخنرانی حرم بانوی کرامت که همه روزه پس از نماز ظهر و عصر با حضور زائران در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود به شرح حدیث هدایا پرداخت و گفت: حدیث هدایا وسایل لازم برای سفر آخرت و پس از مرگ را بیان می‌کند.

وی افزود: یکی از هدایای که فرد باید برای سفر آخرت خود آماده کند مربوط به حضرت عزرائیل بوده و نخستین آن‌ها ادای حقوق حقداران است.

امام جمعه قم قضا کردن امور فوت شده را دومین هدیه افراد برای حضرت عزرائیل دانست و اظهار داشت: اگر فردی می‌خواهد همراه حضرت جبرائیل به عالم دیگر رفته و آخرت باشکوه و دیدنی را مشاهده کند، باید کارهای اشتباهی که مرتکب شده و یا تکالیف و وظایفی از او فوت شده است را جبران کند.

با تحول و بازسازی درونی استغفار حقیقی محقق می‌شود

وی ادامه داد: در طول زندگی برخی از امور با مجوز یا بدون مجوز از افراد فوت شده و یا به صورت خطا انجام شده است که باید این تکالیف را ادا کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) ادای تکالیف را از شرایط پذیرش استغفار خواند و بیان داشت: روزی فردی محضر امیرمؤمنان(ع)، گفت «استغفرالله»، امام(ع) نیز به او اعتراض کرده و فرمودند «تو می‌دانی استغفار چیست؟ استغفار درجه بالای بوده که شش رکن دارد».

وی تصریح کرد: پشیمانی از گذشته، دوری از خطاهای گذشته، ادای حقوق دیگران، ادای واجبات فوت شده، آب کردن گوشتی که به سبب حرام در بدن روئیده و سختی دادن به خود برای انجام تکالیف و واجبات شش شرایطی است که امام علی(ع) برای پذیرش توبه و استغفار بیان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که با تحول و بازسازی درونی استغفار حقیقی صورت می‌گیرد، بیان داشت: حتی افراد می‌تواند نافله‌های که از آن‌ها فوت شده است را قضا کنند، چرا که این نوافل یکی از علایم ایمان بیان شده است.

وی یادآور شد: نباید نسبت به نوافل بی‌توجه بود، حتی پسر بزرگتر باید نماز و روزه‌های قضای والدین را به جا بیاورد.

شوق الی الله از ثمرات معرفت و محبت است

امام جمعه قم اشتیاق به سوی خداوند متعال را سومین هدیه افراد برای حضرت عزرائیل خواند و گفت: حضرت عزرائیل می‌آیند تا روح انسان را دریافت کرده و به عالم دیگر منتقل کنند، معنی مرگ نیز این است که انسان از دنیا خارج شده و به پیشگاه خداوند متعال، مهربان، رازق برسد.

وی ادامه داد: شوق از ثمرات معرفت و محبت است، وقتی شوق ایجاد شود فرد حرکت می‌کند، عشق و محبت حرکت‌زا بوده و انسان را وادار به عمل می‌کند، امام سجاد(ع) می‌فرمایند «خدایا بر من منت بگذار تا مشتاق به سوی تو باشم و خود را برای ملاقات با تو آماده کنم».

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که اشتیاق حضرت موسی(ع) برای رسیدن به خداوند متعال به قدری زیاده بود که در قرآن کریم بیان شده است، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده «انسانی که مشتاق بوده و دلش در گروی محبت دیگری باشد میل به خوردن و نوشیدن نداشته و خواب آسوده‌ای نخواهد داشت، حتی با دوستانش قطع ارتباط کرده و در خانه آرامش ندارد، انسانی که مشتاق خدا است شب و روز او به عبادت می‌گذرد و در دل می‌خواهد زودتر به خدا برسد».

وی بیان داشت: شوق الی الله بود که وقتی امیرم‍ؤمنان(ع) ضربه خوردند، فرموند «فزت و رب الکعبه»؛ در کربلا نیز یکی از یاران امام حسین(ع) مقداری جنگید و وقتی دید با مرگ فاصله دارد، برای این‌که زودتر به خدا برسد، زره و کلاه خود را در آورد تا زودتر به لقاء‌الله برسد.

کینه امیرمؤمنان سبب ایجاد چنین فجایعی در عراق شده است

امام جمعه قم گناه و کینه را از مهم‌ترین عوامل بی رغبتی افراد برای عبادت خواند و با اشاره به جنایت گروهک تروریستی تکفیری داعش در عراق، گفت: متأسفانه امروز عده‌ای به نام اسلام و با پرچم «لا اله الا الله، محمد رسول‌الله» شیعیان که پیروان امیرمؤمنان(ع) هستند، مسلمانان ناب و پیروان واقعی اسلام را برای قربة الی الله می‌کشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کینه‌ای که دشمنان امیرمؤمنان(ع) در دل گرفته‌اند سبب ایجاد این‌گونه فجایع می‌شود؛ کینه بسیار خطرناک است./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات