۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۱۱۳۵۵
آیت الله شبستری:

اعتیاد به مواد مخدر عامل بی غیرتی و بی هویتی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز اعتیاد را عامل بی غیرتی و بی هویتی در جوانان دانست و گفت: با وجود مصرف مواد مخدر دیگر ابتکار و اندیشه جایی ندارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای کارگروه مبارزه با مواد مخدر، یکی از حربه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران برای مقابله با رشد و تعالی جوانان ایرانی را ترویج و اعتیاد به مصرف مواد مخدر دانست و اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه ارگان خاصی نیست.


امام جمعه تبریز با اشاره به اهداف استعمار و استکبار از ترویج مصرف مواد مخدر در کشورهای جهان سوم، گفت: اعتیاد موجب بی غیرتی و بی هویتی در جوانان و آینده سازان کشور می شود و این هدف اصلی دشمنان در ممالک اسلامی است، با وجود مصرف مواد مخدر دیگر ابتکار و اندیشه جایی ندارد.


وی خواستار گسترش فعالیت های فرهنگی در جهت شناساندن ابعاد آسیب های ناشی از اعتیاد و مواد مخدر در جامعه شد و خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت و مبلغان دینی است تا از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و مضررات استفاده از مواد مخدر را برای مردم تبیین کنند.


نماینده خبرگان رهبری عدم اشتغال را مهم ترین عامل گرایش افراد به سمت مواد مخدر دانست و گفت: با وجود قول‌های دولت در خصوص اشتغالزایی هنوز تا عمل فاصله بسیاری دارد، ضمن این‌که رسانه ها و مطبوعات نیز وظیفه دارند با ارائه آمار دقیق مردم را در برابر این موضوع آگاه کنند.


آیت الله شبستری ریشه کن شدن مواد مخدر را نیازمند کار فرهنگی دراز مدت و مستمر دانست و افزود: کارهای مختلف فرهنگی در جنبه های فردی و اجتماعی در آگاهی بخشی مردم برای مقابله با این بلای خانمان برانداز مؤثر است، یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی برنامه های مناسب اوقات فراغت جوانان است.


وی در پایان خواستار قاطعیت در برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر سنتی و صنعتی شد و گفت: تصویب قوانین متناسب، محکم و متقن در مقابله با قاچاقچیان و مواد مخدر در مجلس ضرورتی مهم و انکارناپذیر است، در حقیقت مبارزه با مواد مخدر عزمی همگانی و جدی می طلبد که هر کس به نوبه در این مسأله مسؤول است.


همچنین محمد علی نصرتی، دبیر کارگروه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در سخنانی ورود مواد مخدر صنعتی و قاچاق با شگردهای جدید را مهم ترین نگرانی این کارگروه برشمرد و اظهار داشت: قدرت تخریب مواد مخدر صنعتی بسیار بالاتر است، شیشه 10 برابر از هروئین مخرب تر است./935/پ203/ب

ارسال نظرات