۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۴۱۹

اخبار کوتاه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس

خبرگزاری رسا ـ آغاز طرح ضیافت الهی در شهرستان‌ها، غبار‌روبی امامزادگان و وظایف روحانیان در ماه مبارک رمضان بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس است.
سازمان اوقاف و امور خيريه استان تهران

مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امامزاده حسین  

به گزارش خبرگزاری رسا، در طرح ضیافت الهی، مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام رسول نیک سرشت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک، رمضان مراسمی ویژه با حضور خانواده معظم شهداء، مردم و مسئولین این شهرستان در حرم مطهر امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام نیک سرشت اظهار داشت: در این مراسم استاد امیر عباسیان قاری برجسته کشوری، در کرسی تلاوت، آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرد.

وی از تولید مهر نماز در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) خبر داد و افزود: همچنین هیأت امناء و خادمین این حرم مطهر، با خاک تربت کربلا مهر نماز ویژه طرح ظیافت الهی را ساختند. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: در این مراسم، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان برپا و به نفرات برتر نیز جوایزی اهداء شد.

 

 

در آستانه فرا رسیدن ایام مبارک رمضان، حرم مطهر علی بن حمزه(ع) غبارروبی شد.

ابوالفضل ذوالقدر مدیر حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) گفت:حرم مطهر علی بن حمزه روز جمعه 6 تیرماه با حضور زائران، هیئت امناء و خادمان حرم، غبارروبی و با گلاب ناب محمدی شستشو داده شد.

وی ادامه داد: آذین بندی حرم، نصب پرچم و پلاکارد آیات و ادعیه مربوط به ماه رمضان نیز برای آماده سازی جهت زائران و روزه داران در ایام ماه مبارک انجام گرفت.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، در طرح ضیافت الهی، برنامه های جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه اقلید برگزار می شود.

علیرضا منوچهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید گفت: در طرح ضیافت الهی این شهرستان، علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن، جلسات قرآنی ویژه از جمله جزء خوانی و ترتیل خوانی نیز با حضور قاریان برجسته تشکیل می شود.

منوچهری اظهار داشت: در این راستا، حرم مطهر امامزادگان عبدالرحمن(ع)، شمس الدین محمد(ع)، اسماعیل(ع)، زینب خاتون(س)، ابراهیم(ع) و امامزاده جعفر(ع) در ماه مبارک رمضان، میزبان روزه داران و دوستداران کلام الله مجید است.

وی افزود: خواهران و برادران هر روز عصر می توانند در برنامه های قرآنی این بقاع متبرکه شرکت کنند. همچنین برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی ویژه بانوان نیز هر روز صبح در حرم مطهر زینب خاتون(س) برگزار می شود.

 

 

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بقاع متبرکه بوانات غبارروبی و عطر افشانی می شود. 

ذوالفقار رعیت پیشه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوانات گفت: مردم مومن این شهرستان با اجرای طرح ضیافت الهی و غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و مساجد به استقبال ماه مبارک رمضان می روند. 

رعیت پیشه اظهار داشت: در طرح ضیافت الهی، آیین غبارروبی و عطرافشانی امامزاده شاه میرحمزه(ع)، سه شنبه 3 تیرماه، همراه با سخنرانی حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان و با حضور مسئولین و مردم بوانات، برگزار می شود.

وی افزود: همچنین حرم مطهر امامزاده سید میر محمد مرتضی(ع) سوریان نیز چهارشنبه 4 تیرماه در مراسمی ویژه غبارروبی و برای برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان و حضور روزه داران آماده می شود.

گفتنی است، حضرت سید میر محمد مرتضی (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد. حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان در مرکز شهر سوریان بوانات واقع شده است.

 

 

در راستای اجرای طرح ضیافت الهی، مسجدالمهدی(عج) بیضاء غبارروبی و عطر افشانی می شود. 

علی دارابی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بیضاء گفت: در روزهای پایانی ماه شعبان المعظم، مردم مومن بیضاء با غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و مساجد به استقبال ماه مبارک رمضان می روند. 

دارابی اظهار داشت: در این راستا، آیین غبارروبی و عطرافشانی مسجدالمهدی(عج)، پنج شنبه 5 تیرماه، همراه با سخنرانی حجت الاسلام میرزایی و مداحی جوکار و با حضور مسئولین و مردم شهرستان، برگزار می شود.

وی قرائت ادعیه، مناجات، جشن میلاد کریم اهل بیت(ع)، برنامه های شب‌های قدر با حضور سخنرانان و مداحان برجسته و اقامه نماز عید فطر را از برنامه های طرح ضیافت الهی این شهرستان اعلام کرد و گفت: همچنین در این ماه مبارک، علاوه بر برگزاری جلسات روزانه ترتیل خوانی قرآن مجید، محافل انس با قرآن نیز برگزار می شود.

 

 

احمد میری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فیروزآباد گفت: با اجرای طرح ضیافت الهی، نیت 4 موقوفه مرتبط با ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

میری اظهار داشت: موقوفات حاج محمد ابراهیم و حاج محمدحسن، عابدینی، حاج احمد خلجی و موقوفه امامزاده بی بی حور و بی بی نور(س) با برپایی سفره افطاری میزبان روزه داران هستند. همچنین موقوفات حاج محمد ابراهیم و حاج محمدحسن و عابدینی علاوه بر اطعام، مراسم عزاداری و روضه خوانی شهادت حضرت علی(ع) را نیز برگزار می کنند.  

وی وجود این موقوفات را در خدمت به روزه داران و عزاداران امیرالمومنین(ع) بسیار با ارزش دانست و افزود: موقوفات مذکور سهم عمده ای در پیشبرد فرهنگ و آیین اسلامی دارد و نشان از خیراندیشی و آینده نگری واقفان آنها است.    

میری گفت: کاربرد سنت حسنه وقف تنها به مسائل فرهنگی و مذهبی منحصر نمی شود و در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می تواند گره گشا باشد. همچنانکه اوراق وقف جمعی که در ماه مبارک رمضان توزیع می شود برای ساخت مرکز تخصصی سرطان هزینه می شود و از آثار پر برکت این حرکت خداپسندانه و مردم گرایانه می توان به درمان بیماران سرطانی، تحقیق و پژوهش در مورد این بیماری و راه های پیشگیری از آن در نتیجه کاهش این بیماری در جامعه را اشاره کرد. 

 

 

در آغاز اجرای طرح ضیافت الهی، حرم مطهر امامزادگان شهرستان فیروزآباد به استقبال ماه مبارک رمضان می روند.

احمد میری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فیروزآباد گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت الهی، بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی می شود.  

میری اظهار داشت: حرم مطهر امامزادگان بی بی حور و بی بی نور(س) و مسجدالزهرا(س)، سه شنبه 3 تیرماه، با حضور مسئولین و مردم مومن فیروزآباد، غبارروبی و عطرافشانی می شود.

وی افزود: همنچنین آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده شهید(ع) نیز پنج شنبه 5 تیرماه، همراه با سخنرانی و مداحی و با حضور مسئولین شهرستان، اعضای هیأت امنا، زائرین و خادمین برگزار می شود.

میری گفت: نذورات جمع آوری شده در آیین غبارروبی به حساب این بقاع متبرکه واریز خواهد شد تا برای امورات مدیریتی، عمرانی و فرهنگی هزینه شود.

 

 

حجت الاسلام منصوربرزگر مدیرمؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله با اشاره به پایان ماه شعبان المعظم  و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ویژه برنامه های قرآنی جهت  ماه مبارک رمضان در360شعبه موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله درنظرگرفته شده است که از روز اول ماه مبارک آغاز می شود.

وی افزود: رمضان ماه نزول قرآن وفرصتی طلایی برای انس و تدبر درقرآن کریم می باشد ومسئولان، قاریان وحافظان موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله نیز دراین ماه عزیز جهت استفاده ازسفره الهی همت ویژه گمارده اند وبرنامه های ویژه ای جهت روزه داران وجوانان ونوجوانان عزیز درنظرگرفته اند که تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام برزگر تشریح کرد: تلاوت روزانه یک جزءقرآن کریم، محافل انس با قرآن،کلاسهای روخوانی و روخوانی،طرح قرآنی1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی ،حفظ موضوعی قرآن کریم، نشست های علمی وتخصصی قرآن کریم و دیدارجامعه حافظان وقاریان قرآن با مدیران مسئولان استانی وکشوری ازویژه برنامه های ماه مبارک رمضان می باشد.

دبیرمنطقه جنوب اتحادیه تشکل های قرآن وعترت کشور اظهارکرد: طرح بزرگ قرآنی 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس درماه مبارک رمضان نیز درمساجد سراسر استان فارس برگزار می شود ودرپایان ازممتازین کلاسها نیز تجلیل خواهدشد.

حجت الاسلام برزگر درادامه سخنان خود گفت: ان شاء الله درآینده نزدیک با همکاری ادارات کل اوقاف  وفرهنگ وارشاد اسلامی فارس وشهرداری شیراز اولین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در شیرازسومین حرم اهل بیت(ع) افتتاح وراه اندازی خواهد شد.

عضو بنیادبین المللی حفظ قرآن کریم درپایان خاطرنشان کرد:سفره های افطاری روزه دارن واطعام نیازمندان نیز با همکاری اداره کل اوقاف وامورخیریه فارس درماه مبارک رمضان برپا خواهد شد.

 

 

روحانیان در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان دین خود را به مردم به خوبی ادا کنند

مراسم نشست با طلاب و روحانیون شهرستان اقلید با موضوع اعزام مبلغ در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

علیرضا منوچهری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک و اجرای طرح ضیافت الهی در امام زادگان و بقاع متبرکه این شهرستان، 12 نفر از روحانیون جهت امر تبلیغ ، راه اندازی خیمه های معرفت دینی، بیان و پاسخگویی سوالات شرعی و مشاوره در این ایام به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

منوچهری ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام طالبی امام جمعه شهرستان اقلید علاوه بر موضوع امر تبلیغ به ایراد سخنرانی در خصوص استحکام بنیان خانواده، مسائل روز سیاسی در جهان و همچنین توزیع اوراق وقف مشارکتی در خصوص ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در ایام رمضان نیز پرداخت.

حجت‌الاسلام طالبی اظهار داشت: روحانیون اعزامی جهت امر تبلیغ در این ایام باید دین خود را به مردم به خوبی ادا کنند همانطور که امام رضا (ع) فرمودند: "حرف ما را خوب به مردم برسانید" طلاب نیز در این امر مهم با جلسات مفید و ارزنده خود در امر تبلیغ و ترویج مسائل شرعی در بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بسیار کوشا باشند.

امام جمعه شهرستان اقلید در پایان با اشاره به فتنه وهابیت و ناامن بودن کشورهای منطقه افزود: کشور ایران نسبت به کشورهای دیگر از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، چون مردم ما زیر سایه امام عصر امام زمان(عج) زندگی می کنند.

در پایان مراسم کتاب استفتائات باب وقف بین روحانیون اعزامی توزیع شد./919/پ203/ب

حجت الاسلام طالبی، امام جمعه شهرستان اقلید:

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان درشعب مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله

استقبال از ماه مبارک رمضان در فیروزآباد

در طرح ضیافت الهی نیت 4 واقف فیروزآباد اجرا می شود

آیین غبارروبی طرح ضیافت الهی در مسجدالمهدی(عج) بیضاء

آغاز طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بوانات

بهار قرآن در حرم مطهر امامزادگان اقلید

غبارروبی حرم مطهر علی بن حمزه(ع) با حضور خادمان

ارسال نظرات