۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۱۴۲۴

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دهه ولایت امسال خبرداد.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با تبریک حلول ماه پر برکت رمضان با بیان این‌که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری تکریم و بزرگداشت امامزادگان بصورت موضوعی و شخصیتی است، اظهارداشت: 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و ما امسال اولین کنگره ملی «بی‌بی‌حکیمه» را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد.

شرفخانی: نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در دهه ولایت برگزار می شود

وی ادامه داد: این امامزاده خواهر امام رضا(ع) است و از کشورهای مختلف بویژه کشورهای عربی دارای زائر است.

وی با اشاره به موضوعات و محورهای این همایش تصریح کرد: این کنگره با محورها و سرفصل های معرفی شخصیت بی‌بی حکیمه(س) و کرامات و نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی، نقش حرم ایشان در سیمای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود که تا پایان دهه کرامت علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را ارسال کنند.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: همچنین اولین کنگره و بزرگداشت امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف معرفی شخصیت آن امامزاده، نقش آستان مقدس ایشان در سیمای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع، در دهه کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این همایش با محورهای هنری، آواها و نماها، تواشیح و خطبه خوانی، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار می شود و علاقه مندان تا مردادماه فرصت دارند، آثار خود را ارسال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین کنگره حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) در طبس، به ‌صورت مشارکتی در سال 93 برگزار می‌شود.

گروسی: شبکه قرآن 2560 دقیقه برنامه درباره مسابقات بین المللی قرآن پخش کرد

مدیر شبکه قرآن سیما گفت: این شبکه 2560 دقیقه برنامه از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن پخش کرد و اکثر این برنامه ها بصورت زنده پخش شد.

حسن گروسی در نشست ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم که به منظور جمع بندی دیدگاه ها و ارائه پیشنهادها برگزار شد، با بیان این‌که اکثر شبکه های سیما و صدا و برخی شبکه های جهان اسلام و شبکه های خارجی تیزر مسابقات بین المللی قرآن را اطلاع رسانی کردند، اظهار داشت: شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، الکوثر، واحد مرکزی خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو قرآن و شبکه قرآن، سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن را پوشش دادند.

وی با اشاره به این‌که دو مستند از مسابقات بین المللی تهیه و پس از مسابقات پخش شد، افزود: همه روزه برنامه گزارشی شبکه قرآن به نام «روزنه»، از مسابقات قرآن گزارش تهیه کرده و برنامه هایی نیز مانند «پلاک 1» شبکه اول و «درشهر» شبکه تهران که غیر مرتبط بودند نیز مسابقات را پوشش دادند.

گروسی با اشاره به این‌که مسئولان برگزاری مسابقات در اکثر شبکه های سیما حضور یافتند و نقطه نظرات خود را ارائه کردند، گفت: امسال اعضای هیات داوران، ناظران و مهمانان مصری حاضر در جمهوری اسلامی ایران نیز حضور پررنگی در شبکه های سیما داشتند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اضافه کرد: 35 شبکه مختلف جهانی برای پوشش مسابقات در کشورهای مختلف فعالیت کردند و بارها بصورت زنده از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران برنامه پخش کردند.

وی با بیان این‌که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف بارها اعلام کرده که این مسابقات متعلق به اوقاف نیست و برای نظام است و باید تمام دستگاه ها به یاری بیایند، افزود: کمیته طرح و برنامه با حضور اصحاب قرآنی، اجتماعی و رسانه ای تشکیل شود و مسابقات را بررسی و راهکارهای جدید ارائه کند.

یک واحد مسکونی142 متر مربعی در تاکستان وقف کمک به بیماران خاص شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان از ثبت سه وقف جدید همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و گفت: در یکی از آنها، یک واحد مسکونی 142 متر مربعی، وقف کمک به بیماران خاص و نیازمند شد.

فرهاد مرادخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان افزود: وقف های ثبت شده شامل درآمد حاصل از 120 بوته انگور است که توسط دو نفر از باغداران این شهرستان به نیت بقعه متبرکه آقا سید توسط علی موسوی شارینی وقف شده است.

وی اظهارکرد: یک واحد مسکونی به مساحت 142 متر مربع با تجهیزات زیربنایی آب، برق، تلفن و گاز از واقف خیر اندیشی به نام امینه آذربایجانی با نیت کمک به بیماران خاص و نیازمند از دیگر وقف های جدید به ثبت رسیده در این شهرستان است .

مرادخانی با اشاره به نهادینه شدن بیش از پیش سنت حسنه وقف در کشور به مدد فعالیت های تبلیغی و رسانه ای گفت: باید با ترویج وقف و تشویق هرچه بیشتر مردم برای مشارکت در وقف، بستر مناسبی برای فرهنگ فاخر در جامعه ایجاد شود

8  قاری بین المللی مصری برای اجرای محافل قرآنی به ایران می آیند

هشت قاری بین المللی مصری به دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای محافل انس با قرآن در ماه رمضان به ایران سفر می کنند.

هشت قاری مصری امسال به دعوت سازمان اوقاف برای برگزاری بیش از 560 محفل انس با قرآن کریم در سطح استانها، شهرها، نهادها، مساجد، امامزادگان و ...، به ایران اسلامی می آیند.

براساس این گزارش، احمد شهات احمد لاشین، عادل الباز، علی محمود الشمیس، محمد قطب الطویل، عبدالناصر حرک، محمد شرف الدین، محمد المحمود المریجی و متولی عبدالعال از کشور مصر برای برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان، به ایران سفر می کنند.

این گزارش می افزاید: این قاریان از 14 تیرماه برابر با 7 ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه های خود را آغاز و تا 24 رمضان در سطح کشور به قرائت آیات قرآن کریم می پردازند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، بیش از 1800 محفل انس با قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه با مشارکت سایر دستگاه ها در مساجد، بقاع متبرکه، امامزادگان، ادارات، نهادها و سازمان های مختلف با حضور قاریان بین المللی از ایران و مصر و گروه های همخوانی برگزار خواهد شد.

بیمارستان موقوفه گودرز یزد 20 میلیارد ریال خدمات درمانی دیالیز به بیماران ارائه کرد

مدیر درمان بیمارستان موقوفه گودرز یزد گفت: از ابتدای افتتاح بخش دیالیز این بیمارستان، افزون بر 20 میلیارد ریال خدمات خیریه، به بیماران کلیوی ارائه شده است.

دکتر حمید رضا هرندی، مدیر درمان بیمارستان موقوفه گودرز یزد با اشاره به افتتاح بخش دیالیز در این مجموعه درمانی موقوفه از دو سال پیش گفت: این بخش باظرفیت 8 تخت همودیالیزکه 6 تخت آن به همت موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان یزد تهیه گردیده، از بدو راه اندازی تاکنون خدمات رایگان وخیرخواهانه، برای بیماران کلیوی را برای بیش از 11 هزار جلسه با مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام داده است .

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به حجم بالای مراجعه بیماران کلیوی و فعال بودن بخش به صورت سه شیفت، به دستگاه های بیشتری برای ارائه خدمات کمی و کیفی بالاتر نیاز است که امیدواریم در درجه اول با یاری خداوند متعال و همچنین همت و کمک خیرین، مسئولین و پزشکان محترم این امر محقق گردد .

دکتر حمیدرضا هرندی در پایان از موسسه خیریه امدادگران عاشورای یزدکه در امر خدمت رسانی به بیماران پیشتاز و همراه با بیمارستان بوده و همچنین دیگر خیران، پزشکان و کلیه همکارانی که در این زمینه طی این مدت یاری رسان بیمارستان بوده اند تشکر و قدردانی کرد.

جدیدترین ترجمه های قرآن به زبان های خارجی در نمایشگاه قرآن معرفی می شوند

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی از حضور فعال این موسسه در دو بخش مکتوب و موسسات بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد نقدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی گفت: موسسه فرهنگی ترجمان وحی به اعتبار این‌که جدیدترین اخبار و اطلاعات ترجمه های قرآن را در اختیار دارد، طبق روال همه ساله امسال نیز در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن حضوری فعال دارد و این اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

وی با بیان این‌که موسسه فرهنگی ترجمان وحی، امسال در دو بخش از نمایشگاه قرآن فعالیت دارد گفت: این موسسه در بخش مکتوب نمایشگاه قرآن اطلاعاتی راجع به جدیدترین ترجمه های قرآن به زبان های خارجی را به مخاطبان و بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

حجت الاسلام نقدی افزود: موسسه فرهنگی ترجمان وحی در بخش نهادها و موسسات نمایشگاه قرآن نیز پاسخگوی مراجعان خواهد بود و به ارائه اطلاعات و آمار از جدیدترین پژوهش ها و تحقیق ها در مورد ترجمه قرآن کریم می پردازد.

یک باغ گردو وقف جهیزیه دختران بی بضاعت در خوانسار شد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار از ثبت دو موقوفه جدید در سامانه جامع اطلاعات این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: موقوفه ای جدید که یکی از دستاورد های طرح آرامش بهاری در سال 93 به شمار می رود توسط بانویی خیر به نام خدیجه شریعتی به منظور تهیه جهیزیه دختران بی بضاعت به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: این موقوفه که باغی با مساحت 250 مترمربع با داشتن درختانی همچون آلو، گردو و آلوچه در محله بیدهند خوانسار واقع شده است.

وی ارزش ریالی این موقوفه را بالغ بر350 میلیون ریال برآورد کرد و گفت خوشبختانه این موقوفه نیز پس از طی مراحل قانونی اخذ سند شده و در سامانه جامع اطلاعات ثبت گردیده است.

وی گفت: واحدی مسکونی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال نیز توسط واقف خیر اندیش حاج محمود شایسته وقف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار متذکر شد: این واحد مسکونی با مساحت 75 مترمربع در سال جاری وقف حوزه علمیه آیت الله علوی شده است و با پی گیری های ثبتی و قانونی صورت گرفته، در بانک سامانه جامع اطلاعات به ثبت رسید.

انتشارات اسوه با بیش از 460 عنوان کتاب در نمایشگاه قرآن حضور فعال دارد

مدیر انتشارات اسوه از حضور این انتشارات در نمایشگاه قرآن امسال با بیش از 460 عنوان قرآن، مفاتیح، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر کتب مذهبی خبر داد.

ناصر بابا محمدی، مدیرعامل شرکت چاپ و انتشارات اسوه با اشاره به حضور این انتشارات در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن امسال گفت: حدود 88 عنوان قرآن کریم و 22 عنوان مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در اندازه ها و قطع های مختلف و به صورت باترجمه و بدون ترجمه که برخی از آنها نفیس هستند از سوی این انتشارات در نمایشگاه قرآن امسال به بازدیدکنندگان عرضه می شود.

وی افزود: در حدود 350 عنوان کتاب مذهبی نیز از سوی انتشارات اسوه در نمایشگاه قرآن امسال عرضه شده است که با توجه به محدود بودن فضای غرفه انتشارات امکان عرضه تمامی این عناوین وجود ندارد./966/د101/س

ارسال نظرات