۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۴۵۵

سلسله نشست های روز جهانی قدس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ شصت و نهمین جلسه هم اندیشی و اولین جلسه از سلسله نشست های روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
روز جهاني قدس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این جلسه آخرین اخبار تحولات فلسطین به همراه تحلیل توسط کارشناسان با موضوع سیاست های سوریه نوین در قبال فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه می شود.

 در این مراسم عدنان محمود؛ سفیر دولت سوریه در ایران به عنوان سخنران و ایرج قنبری شاعر و عضو شورای شعر صدا و سیما حضور خواهند داشت. 

این جلسه هم اندیشی امروز سه شنبه 10 تیرماه از ساعت 15 تا 17 در سالن همایش موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا به نشانی: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، خیابان فرصت شیرازی، پلاک 16برگزار می شود.

گفتنی است نشست های روز جهانی قدس در ماه رمضان طی چهار جلسه در این ماه مبارک برگزار می شود که امروز، اولین روز برپایی این جلسات خواهد بود.

شایان ذکر است این مراسم توسط دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری با همکاری موسسه تحقیقات و پژوهشی ندا برگزار می شود.

شرفشاهی: مهمانی خدا برای کودکان منتشر می شود / مسوولان در ماه رمضان دچار سکون غم انگیزی می شوند

کامران شرفشاهی از آماده انتشار بودن مجموعه شعر رمضانی کودک خود با عنوان مهمانی خدا خبر داد.

کامران شرفشاهی شاعر، نویسنده و پژوهشگر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که مجموعه شعر کودک رمضانی با عنوان مهمانی خدا را آماده چاپ دارد، اظهار کرد: این مجموعه شامل 6 قطعه شعر در قالب چهارپاره است که به مضامین  مربوط به ماه مبارک رمضان می پردازد.

وی گفت: سعی داشته ام با زبان ساده، روان و به گونه ای که برای کودکان قابل فهم باشد اشعار را بسرایم این کتاب در حال حاضر آماده انتشار است و تنها به دنبال ناشری برای ارائه و چاپ کتاب هستم.

شرفشاهی با تاکید بر این‌که در رابطه با ماه رمضان در ادبیات عرب و پارسی اشعار بسیاری سروده شده است، عنوان کرد: تعجب می کنم که برخی از اهالی ادبیات در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها می گویند در زمینه ماه رمضان در ادبیات کشورمان کم کار شده است معتقدم نه تنها در کشور ما، بلکه در سطح بین الملل درباره ماه رمضان آثار ادبی بسیاری وجود دارد.

این شاعر ادامه داد: چند سال قبل کتابی منتشر کردم با عنوان ضیافت نور که برگزیده اشعاری از شاعران متقدم، معاصر و دیگر ملل جهان درباره ماه مبارک رمضان بود رمضانیه های شاعران پارسی زبان از دیرباز تا امروز متداول بوده و آثار مطرحی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به این که شاعران کشورمان شاعرانی دین باور هستند، اظهار کرد: به دلیل این‌که اشعار رمضانی پراکنده بوده و به صورت یک جا و در چند مجلد گردآوری نشده است برخی می پندارند که به ادبیات رمضانی بی توجهی شده است و چنین ادبیاتی وجود ندارد.

شرفشاهی همچنین با انتقاد از مدیریت فرهنگی و ادبی، گفت در مناسبت هایی همچون ماه مبارک رمضان مسوولان فرهنگی با برگزاری جشنواره های متعدد و مراسم های گوناگون باید شاعران را ترغیب به سرایش اشعاری با این مضامین کنند متاسفانه ماه رمضان هر سال با رخوت و سکون غم انگیزی در کشورمان همراه می شود و متولیان فرهنگی برای این ایام برنامه ریزی خاصی انجام نمی دهند./966/د101/س

ارسال نظرات