۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۱۱۴۶۰
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

استقلال دانشگاه باید در چارچوب احکام اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: استقلال دانشگاه باید در چارچوب احکام اسلامی و اسلامیت دانشگاه باشد، از دیدگاه مبانی دینی اسلام، علما و طالبان علم قداست دارند، کلاس درس هم مانند حسینیه مقدس است و استادان هم رسالت انبیای الهی را بر دوش دارند.
حجت الاسلام اصغر نقدي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه دانش افزایی اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، اظهار داشت: مهمترین عامل عقب ماندگی مسلمانان دوری از کشف علوم و فنون جدید در قرون معاصر بوده است.

 


وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی افزود: ما با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی انقلاب کرده ایم و مراد از استقلال این است که مستقل از شرق و غرب باشیم و مردم این استقلال را برای همه ابعاد جامعه خواسته اند.

 


حجت الاسلام نقدی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی هم مردم نقش دارند و هم اسلام، مردم در چارچوب اسلام سالارند و حق انتخاب دارند و از دیدگاه مقام معظم رهبری هر دو عامل مردم و اسلام در مشروعیت نظام سهیم هستند برخلاف برخی که فکر می کنند مشروعیت این نظام فقط از جانب خداوند است و مردم تأثیری ندارند.

 


وی ادامه داد: در این راستا دانشگاه نیز به عنوان یکی از سازمان های این کشور هر دو را باید دارا باشد، یعنی دانشگاه هم باید استقلال و جمهوریت و هم اسلامیت داشته باشد، از این رو وقتی طبق خواست مردم گفته می شود دانشگاه ها اسلامی بشود این دو باید در دانشگاه ظهور و نمود پیدا کند.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با طرح این سؤال که معنای استقلال دانشگاه چیست؟ اظهار داشت: استقلال دانشگاه باید در چار چوب احکام اسلامی و اسلامیت دانشگاه باشد، از دیدگاه مبانی دینی اسلام، علما و طالبان علم قداست دارند، کلاس درس هم مانند حسینیه مقدس است و استادان هم رسالت انبیای الهی را بر دوش دارند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نزدیکی به خداست، چه خوب است که با خواندن آیات روح بخش قرآن کریم به خدا نزدیک تر شویم و از برکات و فیوضات معنوی ماه میهمانی خدا بهره مند شویم.

 


حجت الاسلام نقدی با بیان این‌که کتاب خدا شافع روز قیامت است، به کتاب شناخت اسلام، تألیف شهید دکتر بهشتی اشاره کرد و اظهار داشت: تلاوت قرآن یعنی این‌که در کادر عملی قرآن واقع شویم و این معنای حقیقی شفاعت قرآن است و کسی که قرآن به معنای واقعی امام او باشد، اهل بیت امام اوست و این شفاعت در روز قیامت تجسم عینی پیدا خواهد کرد.

 


گفتنی است، کارگاه دانش افزایی اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با پشتیبانی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی، برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات