۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۱۱۴۸۸
در سخنرانی مسجد مقدس جمکران عنوان شد؛

پاسخ به استدلال نادرست بینندگان برنامه‌های ماهواره

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی با اشاره به هجوم برنامه های ماهواره ای به فرهنگ و آموزه های اسلامی و شیعی گفت: دیدن همه شبکه های ماهواره‌ای به بهانه انتخاب درست ترین شبکه شیوه ای غلط است؛ زیرا هر کسی متخصص در این عرصه نیست و رجوع به متخصص در این موارد لازم است.
ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میردامادی، سخنران مسجد مقدس جمکران در سومین روز از ماه مبارک رمضان به بیان ادامه مباحث روزهای گذشته پرداخت و با اشاره به 5 سوره قرآن که مسبحات خوانده می شوند، گفت: در روایتی آمده است که پیامبر اکرم(ص) هنگام خواب، این سوره‌ها را می خواندند. همچنین بیان شده است هرکس  می خواهد امام زمانش را ببیند این سوره ها را بخواند.

 

وی پس از بیان برخی ویژگی‌ها پیرامون این سوره‌ها به سوره صف که یکی از مسبحات است، اشاره کرد و با توجه به آیه هشتم این سوره که مربوط به فضایل اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: در این آیه خداوند می فرماید دشمنان دائم اراده می کنند نور خدا را خاموش کنند و دائم کید و نیرنگ به کار می برند و در مسیر باطلشان خستگی ناپذیرند.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در ادامه آیه خداوند متعال می فرماید می خواهند با دهان‌شان نور خدا راخاموش کنند. در مورد این بخش از آیه دو وجه بیان شده است یکی  این که خداوند این گروه را مورد استهزاء قرار داد و دیگر این که منظور از دهان‌شان، تبلیغاتشان است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: در این زمان انواع شبکه ها بر ضد شیعه فعالیت می کنند ده ها هزار سایت با تبلیغاتشان بر خلاف تشیع عمل می کنند حتی در کشور خودمان و حتی در همین قم. امام صادق(ع) می فرمایند: طعام انسان علم است باید انسان مراقب باشد این علم را از چه کسی می گیرد.

 

وی ابراز داشت: دیدن همه شبکه های ماهواره‌ای به بهانه انتخاب درست ترین شبکه شیوه ای غلط است؛ زیرا هر کسی متخصص در این عرصه نیست و رجوع به متخصص در این موارد لازم است.

 

حجت الاسلام میردامادی اظهار داشت: بر اساس روایتی که از امام موسی بن جعفر(ع) و برخی از ائمه معصومین نقل شده است منظور از نور در اینجا امام است. یعنی می خواهند نور امام را خاموش کنند. به همین سبب امام موسی بن جعفر(ع) را 14 سال در زندان حبس می کنند، بدن امام حسین(ع) را زیر سم اسب قرار می دهند و این همه ظلم و جنایت در طول تاریخ نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت مرتکب می شوند. همه برای این است که نور خدا راخاموش کنند.

 

وی در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های ذاتی نور الهی پرداخت و گفت: نور انسان را از افتادن در پرتگاه محافظت می کند. تکفیری ها که به چنین جنایات وحشتناکی دست می زنند علتش این است که با نور در ارتباط نیستند و به همین خاطر دچار اشتباه می شوند زنا می کنند و آن را جهاد نکاح می نامند، معروف را منکر و منکر را معروف می پندارند. ویژگی دیگر این است که همراه با نور بودن سرعت را زیاد می کند. حضرت حر(ع) وقتی به طرف ابی عبدالله آمد و تقاضا ی برگشت کرد حضرت حتی به او نگفتند با ما چه کردی بلکه گفتند سرت را بالا بگیر. شاید از وقتی که حر(ع) توبه کرد تا زمان شهادتش یک ساعت بیشتر نشد زیرا او اولین شهید لشکر امام حسین(ع) بود این ویژگی پیوستن به نور است.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان گفت: خداوند اراده اش بر این است که نورش را کامل کند و مراد از آن ظهور حضرت حجت(عج) است و اوست که تکمیل کننده همه انوار مقدسه است./1330/پ202/س

ارسال نظرات