۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۱۱۵۰۱
آیت الله ناصری:

بسم الله گفتن با اعتقاد موجب آسان شدن کارها می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری با اشاره به فضائل قرائت قرآن کریم گفت: در خانه ها به جای آیینه و قرآن بردن باید آیینه قرآن برد، آیینه قرآن اهل بیت و فضائل اهل بیت است.
آيت الله ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در سخنرانی خود در مسجد کمر زرین اصفهان، به بیان فضائل و فواید قرائت قرآن پرداخت و تصریح کرد: با وضو خواندن قرآن برای هر حرف حسنه­ای دارد، و حتی بدون وضو خواندن و یا شنیدن قرائت قرآن نیز ثواب دارد و موجب آمرزش گناهان انسان می شود.

 

وی در ادامه افزود: قرآن کلام خداست و هیچ چیز توانایی درک آن را ندارد، قرآن خواندن بر خواندن ادعیه و ذکر گفتن تقدم دارد، سزاوار است انسان از کلام خداوند جدا نشود، خواندن قرآن آثار و مراتبی دارد که از درک انسان خارج است، هر خانه­ای که قرآن در آن بیشتر خوانده شود بیشتر مورد لطف و رحمت الهی قرار می گیرد.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید به جای آیینه و قرآن، آیینه قرآن به خانه ها برد، آیینه قرآن یعنی اهل بیت و فضائل اهل بیت و روایات ائمه معصومین که بر فضا و در و دیوار تأثیر می­گذارد زیرا اجسام و در و دیوار هم روح دارند البته به اقتضای خودشان که قرآن نیز به این مسأله تصریح کرده است.

 

آیت الله ناصری ذکر کردن روایات ائمه را موجب دور شدن شیاطین و اجنه دانست و گفت: خانه­ای که در آن قرآن خوانده می­شود قضا و بلا از آن به دور است و وضعیت مالی انسان را نیز بهبود می­بخشد، خانه­ای که در آن قرآن خوانده می شود مانند ستاره برای اهل آسمان می درخشد و خانه ای که در آن قرائت قرآن ترک شده باشد محفلی است برای اجنه و شیاطین و برکت از آن خانه می رود.

 

وی خواندن قرآن را موجب جذب رحمت الهی توصیف کرد و ابراز داشت: اولین کلمه­ای که پس از آفرینش قلم مکتوب شد بسم الله الرحمن الرحیم است و که این موضوع بیانگر جایگاه خاص و ویژه بسم الله است، کسی که با اعتقاد حقیقی بسم الله بگوید برای هر حرف بسم الله 4 هزار حسنه به او داده می شود و 4 هزار گناهش بخشیده می شود و 4 هزار درجه به او عطا می گردد و کارهایی که در آنها با اعتقاد بسم الله می گوید بسیار خوب و موفق می شود./1304/پ202/ب

ارسال نظرات